بازی هورایزن زیرو داون یکی از عناوین محبوب و دوست داشتنی است که در سال 2017 منتشر شد. این بازی با سبک اکشن نقش آفرینی، تجربه ای متفاوت و لذت بخش را برای شما رقم می زند. شما در این بازی با شخصیت آلوی وارد جهان جذاب Horizon: Zero Dawn می شوید و اتفاقات مختلفی را تجربه می کنید. گیم پلی این بازی از ماموریت های اصلی و فرعی متنوعی تشکیل شده است.
بخش 1- Young Aloy and the Proving در Horizon
1- مرحله A Gift from the Past (هدیه ای از گذشته)
مرحله A Gift from the Past اولین ماجراجویی اصلی در Horizon: Zero Dawn می باشد که به عنوان مقدمه، جایزه ای برای شما ندارد. شما در نقش Aloy، سفرتان را از قعر یک غار شروع می کنید. جلوتر یک جسد را پیدا می کنید که وسیله ای کاربردی همراهش دارد. این وسیله Focus نام دارد که در نشان دادن مسیر پیش رو در طول بازی به شما کمک می کند. شما با زدن R3 می توانید از این وسیله استفاده کنید. این ابزار مانع حرکت کردن شما می شود، ولی تمام جزئیات اطرافتان را در اختیارتان می گذارد.
بعد از اینکه Focus را برداشتید، از آن در پشت درب های فلزی بسته، استفاده کنید تا طریقه ی باز کردن را به شما نشان دهد. شمارنده قفل را دو بار در جهت ساعت بچرخانید تا اثر کند، سپس به طرف در برگردید. می بینید که در فلزی بر اساس چرخش قفل تغییر می کند و باز می شود. Rost جلوتر و در دهانه غاری دیگر منتظر شما است. در لحظه جدا شدن، به شما می گوید که قصد دارد فردا شکار کردن را به شما یاد بدهد. جاییکه شما درس هایی را در مورد حیات وحش خواهید آموخت.
2- مرحله Lessons of the Wild (درس هایی از حیات وحش)
این بخش از بازی به نوعی آموزش خصوصی محسوب می شود. این اولین درسی است که Aloy یاد می گیرد تا چگونه از خود در حیات وحش محافظت کند. در اینجا شما با نحوه جمع آوری و ساختن چیزهای مختلف آشنا می شوید. همچنین چگونگی از کار انداختن دستگاه ها و یواشکی حرکت کردن را یاد می گیرید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که Rost را دنبال کرده و دانه های تسکین دهنده را بردارید. هر چیزی را که بشود در طول این بازی برداشت، حتما نشانی روی آن ظاهر خواهد شد. دانه های تسکین دهنده یک مورد درمانی است و به کیف پزشکی شما اضافه می شود و می توانید با فشار دادن D-Pad سریع به آن دسترسی پیدا کرده و برای درمان از آن استفاده کنید و به صورت خودکار میزان سلامتی تان را افزایش می دهد.
شما برای ساختن تیر که از ضروری ترین موارد است به خرده های فلز احتیاج دارید. تیر ساختن در این بازی بسیار ساده است. کلید L1 را نگه دارید تا Weapon Wheel بیاید و از روی آن یک اسلحه انتخاب کنید. حالا کلید X را نگه دارید تا مهمات لازم برای اسلحه ای که انتخاب کردید ساخته شود.
در راه برگشت به خانه، با اولین انتخابتان روبه رو می شوید. زمانیکه آلوی با دیگران مواجه می شود و یا صحبت می کند، برای انتخاب بین سه گزینه باید تصمیم بگیرد. بعضی از تصمیم ها ممکن است در آن لحظه و یا در آینده، نحوه برخورد شخصیت ها را تغییر دهد، ولی در نهایت تاثیر زیادی بر روی بازی ندارد. بعد از این رویارویی، سال ها گذشته و شخصیت اصلی رشد کرده و بزرگ می شود تا زمانیکه آخرین درس را از روست یاد بگیرد.
3- مرحله The Point of the Spear (نقطه نیزه)
در این مرحله زمانیکه Aloy هنگام صبح از خواب بیدار می شود، Rost رفته است. بعد از پیدا کردن روست در مسیر، او به آلوی می گوید که یک درس دیگر وجود دارد که باید قبل از آماده شدن برای روز اثبات (The Proving) یاد بگیرد. اما اول، برای انتخاب مهارت ها باید آماده شود. چون با شروع این ماجراجویی، شما به سطح بالاتری می روید و یک سری نقاط مهارت برای به کار بردن در اختیار دارید. سه مهارت وجود دارد که شما می خواهید به عنوان اولی، یکی را انتخاب کنید.
ضربه ی بی صدا: وقتی که در علف های بلند یواشکی حرکت می کنید، یا در جاییکه نمی خواهید دیده شوید، می توانید با زدن R1 به هر ماشینی که به شما نزدیک می شود، یواشکی حمله کنید. برای بسیاری از ماشین ها با یک ضربه عمل می کند.
تمرکز: کلید R3 را فشار دهید تا با کمانتان بتوانید با دقت زیاد شلیک کنید.
طعمه: این گزینه با ترسیم کردن روی D-pad، به شما اجازه می دهد به روی ماشین ها طعمه بیاندازید، بدون اینکه مجبور باشید از پرتاب سنگ استفاده کنید.
ساختن تیرهای آتش
برای استفاده از مهارت ها، شما به منابعی برای ساختن تیرهای آتش نیاز دارید، مثل مهمات برای Tripcaster که تقریبا با آن آشنا هستید. اول از روی نقشه به جایی تحت عنوان ” شکار شعله و خرده سفال” بروید. اینجا جایی است که تعداد زیادی تماشاگر و قدم زننده برای شکار کردن وجود دارند. سپس از اردوگاهی در سمت راستتان عبور می کنید، جاییکه می توانید یک دستورالعمل را بسازید و محل خوبی هم برای تمرین نبرد و پیکار است.
در اینجا با کارست صحبت کنید و یک تریپ کستر از او بخرید. بعد از اینکه تریپ کستر را از کارست خریدید، به جعبه های جواهری که برای فروش گذاشته نگاه کنید و یکی از جعبه های نمونه که مجانی است را بردارید. درون آن شعله، یک بسته برای مسافرت و یک ابزار شوک برای به تله انداختن پیدا می کنید. همه تاجران یک جعبه نمونه ی رایگان دارند، بنابراین با هر کدام از آن ها برای گرفتن وسایل صحبت کنید.
ساوتوث را بکشید
در دروازه امبریس شمالی به دنبال روست بروید. او بالای پرتگاه، آلوی را به حال خود رها می کند. اولین کسی را که باید در این بازی نابود کنید، ساوتوث است. از ابزار فوکوس برای نشان کردن ماشین استفاده کرده و مسیر آن را ردیابی کنید. بعد از اینکه ساوتوث از شما عبور کرد و به اندازه کافی دور شد، طوریکه نتواند صدایتان را بشنود، سیم های تریپ کستر را در سرتاسر مسیرش بگذارید.
شما می توانید چند سیم را در مقابل همدیگر قرار دهید. فاصله تان را حفظ کنید و هر وقت توانستید شلیک کنید. بعد از اینکه نارنجک از بین رفت، به چشم هایش شلیک کنید تا آسیب بیشتری ببیند. بعد از کشتن ساوتوث، وسایلش را غارت کنید.
به دست آوردن زره چرمین در ماموریت فرعی In Her Mother’s Footsteps (جای پای مادرش)
این بخش، اولین ماموریت جانبی است که در بازی Horizon با آن مواجه می شوید. توصیه می شود به خاطر یونیفرم چرمی که به دست خواهید آورد، آن را کامل انجام دهید. مکان پیدا کردن این زره چرمین جنوب قلب مادر، نزدیک اولین مقر قدم زننده ها، جاییکه اولین بار تیرهای آتش را برای ماموریت The Point of the Spear ساختید، می باشد.
آلوی به طرف مردی به نام Thok که پایش زخمی است می رود. او از آلوی می خواهد که کمکش کند تا دخترش آرانا را که به دنبال نیزه ی مادرش رفته پیدا کنند. آرانا زیاد از اینجا دور نیست. شما باید یا با شنا کردن از عرض رودخانه رد شوید یا اینکه از یک دنباله رو استفاده کنید. او در آنطرف روی سکویی است که توسط تماشاگرها احاطه شده است. دولا شده و در میان علف های بلند پنهان شوید و یکی یکی آن ها را بزنید.
بعد از اینکه آن ها را پراکنده کردید، آرانا به پایین می پرد و با آلوی صحبت می کند. او به دنبال نیزه قبلی مادرش است که اسکرپر (Scrapper) آن را برداشته است. آلوی قبول می کند که دنبال نیزه بگردد و از آرانا می خواهد که پیش پدرش که زخمی است برگردد.
از فوکوس برای بررسی منطقه استفاده کرده و ردپاهای آرانا را دنبال کنید. رد پاها در یک جا بالاخره تمام می شوند، اما آلوی می داند که آرانا به دنبال اسکرپر بود. از فوکوس برای پیدا کردن ردپای اسکرپر در منطقه استفاده کرده و آن ها را دنبال کنید. رد پاها در کنار رودخانه تمام می شوند، کافی است از آن رد شوید و دوباره رد پاها را دنبال کنید. بالاخره به دروازه جنوبی امبریس می رسید. بخش بعدی را می توانید از راه آسان و یا راه سخت انجام دهید.
پیدا کردن نیزه ی آرانا و برگشتن به ثوک
اسکرپر درست بالای پرتگاه است. به داخل علف های بلند بروید و به محض اینکه توانستید، او را از آنجا فریب داده و به دام بیاندازید. بعد از اینکه اسکرپر به اندازه کافی نزدیک شد، او را با ضربه بی صدا نابود کنید. بعد از اینکه اسکرپر نابود شد، او را بگردید تا نیزه ی مادر آرانا را پیدا کنید. حالا، به جایی بروید که ثوک را دیدید. ثوت برای یک مدت طولانی اصلاحات نیزه شما را به عهده می گیرد.
4- مرحله Mother’s Heart (قلب مادر) در هورایزن زیرو داون
این ماجراجویی آلوی را برای اولین بار به پایتخت نورا می برد. بعد از شکست دادن ساوتوث، شما باید به قلب مادر بروید و روست را ببینید. قبل از اینکه جشن سالیانه ی اثبات (The Proving) شروع بشود. روست در بیرون از محل ورودی قلب مادر منتظر شما است. بعد از صحبت با او، وقتی برای رفتن آماده شدید، او به شما گردنبندی می دهد که به یادش باشید. متاسفانه، او در حال ترک خانه اش است تا مانع از این شود که آلوی برای دیدنش قوانین قبیله نورا را زیر پا بگذارد. در واقع این یک خداحافظی است.
به محض اینکه وارد دروازه قلب مادر می شوید، رئیس خانواده مادری تیرسا منتظر شما است. بعد از یک مکالمه کوتاه، به شما می گوید که یک دوست قدیمی را پیدا کنید. شما می توانید از روی علامت های روی نقشه مکان او را بفهمید. این همان پسری است که در طول ماجراجویی های قبل (درس هایی از حیات وحش) نجاتش دادید و به یک مکان امن بردید. اسم او تب است. او دوزندگی می کند و به عنوان تشکر برای کمکی که در گذشته به او کردید، یک لباس برای روز اثبات آماده کرده که بپوشید.
رفتن به منزل خانواده مادری
مستقیم به خانه بروید. اینجا، رئیس خانواده مادری دو مامور را معرفی می کند. سان پریست از کرجا و ارند از اوسرام. شما بخشی از تاریخ جهان را از این دو نفر یاد می گیرید. زمانیکه سان پریست توضیح می دهد، ابزار فوکوس یک سیگنال را به شما نشان می دهد. از فوکوس استفاده کنید تا مردی به اسم آلین را پیدا کنید که او هم دستگاه فوکوس دارد. او در سمت راست استیج است. وقتی حرف زدنتان تمام شد، به جشن برگردید و با تیرا صحبت کنید.
5- مرحله The Proving (اثبات کردن)
این ماموریت مهارت های Aloy را به عنوان یک شکارچی آزمایش می کند. امروز روز آلوی است تا ارزش های خود را به اثبات برساند. با این امید که به او اجازه داده شود تا ماتریارچ بزرگ را وادار کند که رازهای تولدش را برایش افشاء کند. او باید سریع و دقیق باشد تا جایگاه خود را به عنوان دلاور ارشد نورا در قبیله به دست بیاورد. از لحاظ فنی، اولین کار آلوی این است که در رقابت با خودش از صخره بالا برود. سپس چالش واقعی وقتی شروع می شود که به بالای صخره روی تپه برسد.
یک چرنده (Grazer) را شکست داده و نشان پیروزی را غارت کنید
آلوی در اولین هدف واقعی در ماموریت “اثبات” باید یک چرنده را شکست دهد، نوع جدیدی از ماشین آلات. آن ها به طور گله ای اطراف تپه ای که روی آن ایستاده اید دایره وار دور می زنند. اگر به مخزن های پشتشان، شاخ ها و چشم هایشان ضربه بزنید، آسیب بیشتری خواهند دید.
وقتیکه یکی از آن ها را کشتید، باید مخزنش را غارت کنید تا نشان پیروزی را به دست آورید. متاسفانه، به محض اینکه آلوی نشان پیروزی را به نشانه برنده شدن بالا می برد، Bast بلافاصله آن را از بین می برد. ناظر، این ناعدالتی را نادیده می گیرد و آلوی باید نشان پیروزی دیگری پیدا کند. همه چرنده هایی که افتاده اند در حال حاضر توسط سایر افراد غارت شده اند، پس شما باید یک چرنده جدید پیدا کنید.
مسابقه دلاور ترک شده را اجرا کنید
با نزدیک شدن به شروع مسابقه دلاور، واضح است که آلوی هیچ امیدی برای برد ندارد. ناظر به او هشدار می دهد که در مسابقه شرکت نکند، زیرا دو نفر طی سال گذشته جان خود را از دست داده اند، اما آلوی به او گوش نمی دهد و علیرغم هشدارش به کار خود ادامه می دهد.
مسیر دشوار است، اگر شکست خوردید، باز به دلیل ذخیره اتوماتیک از کمی قبل تر شروع مجدد خواهید داشت. خیلی سریع مسیر خود را به سمت پایین شروع کنید، دکمه سمت راست را فشار دهید تا با پرش سریع تر حرکت کنید. روی یک زیپ لاین بپرید، تا از دیگر رقیبان جلو بیافتید. آلوی از Bast و والا به این ترتیب پیشی می گیرد. او فقط چند ثانیه قبل از شدیدترین رقابت، جایزه خود را باز پس می گیرد.
ناظر نورا عنوان را به آلوی اهدا می کند و نه تنها او را دلاور می نامد، بلکه در بین سایر دلاوران او را شماره یک خطاب می کند. پیروزی آلوی عمر کوتاهی دارد، زیرا تنها ثانیه ای پس از آن تیری به قلب ناظر اصابت می کند.
حمله کننده ها را بکش
بارانی از تیرهای آتشین از بالا به پایین باریدن می گیرد و بسیاری از افراد قبیله نورا، که با آلوی می دویدند را می کشد. به جای اینکه پشت دیوار با هم قبیله ای ها مخفی شوید، بدون سر و صدا از علفزار بلند بالا بروید و از آنجا بدون اینکه شناسایی شوید، شلیک کنید. وقتی آخرین نفرشان را نابود کردید، تعداد بیشتری ظاهر خواهند شد. اگر دیر بجنبید، در برابر حملات آن ها آسیب پذیر خواهید بود. اگر اولین شلیک به سر را از دست دادید، کمان خود را زمین بگذارید و به جای آن با نیزه تان حمله کنید. آن ها به دو ضربه با نیزه نیاز دارند تا از بین بروند.
ناگهان دشمن دیگری ظاهر می شود که اسلحه عجیبی در اختیار دارد: یک اسلحه ماشینی سنگین. او والا را شکست می دهد و Bast صحنه را ترک می کند و به دنبال کمک می دود. آلوی تنها باقی می ماند. همه دشمنان را قبل از اینکه رهبر دشمنان را غارت کنید، به تاراج ببرید، زیرا بعداً شانس دیگری برای این کار نخواهید داشت.
بخش 2- The Nora (نورا)
6- مرحله The Womb of the Mountain (رحِم کوهستان)
در این مرحله Aloy باید از کوهستان مقدس عبور کند، که در حالت عادی برای همه ممنوع است، به جز Matriarch. آلوی بعد از ماموریت قبلی گیج، تنها و بدون لباس و تجهیزات از خواب بیدار می شود. آنچه بیشتر از همه جای خالی اش حس می شود، Focus است، که می توانید آن را در اتاق بعدی پیدا کنید. بعد از غارت اتاق، به دنبال کردن تیرسا در کوهستان مقدس ادامه دهید.
او شما را به مقبره کبیر می برد، که مام جهان، شیطان فلزی را به قتل رسانده و ظاهراً جایی است که آلوی را وقتیکه نوزاد بود یافته بودند. آن ها به این نتیجه رسیدند که آلوی باید سرزمین مقدس نورا را ترک کرده و به سمت مریدیان برود تا با Olin روبرو شود. به دنبال کردن تیرسا بعد از این صحنه ادامه دهید. حین قدم زدن، او رویدادهای بیشتری را در هنگامیکه آلوی خواب است نشان خواهد دارد. بیرون از این صحنه، ماتریارچ کبیر با شما و تیرسا ملاقات خواهد کرد. حال باید به سمت دروازه ها بروید و درخواست خروج کنید.
به طرف دروازه حرکت کنید، ماشین غول پیکری به سمت دروازه در حال حرکت است، همینطور که پیش می آید Strider را از بین می برد. دلاوران او را اهریمن خطاب می کنند. وقتی پایین پریدید، زمان خیلی اندکی برای آماده شدن خواهید داشت. خیلی سریع سیم های شوک را با چرخ متحرک تنظیم کنید تا هنگامیکه ماشین آلات به سمتتان می آیند، بتوانید مانعشان شوید. به این ترتیب می توانید خیلی سریع با کمترین حد ممکن خرابی آن ها را از بین ببرید. وقتی ماشین آلات را شکست دادید، همه چیزهای خاص تخریب چی را تاراج کنید. قطعه ای از تجهیزات که به آلوی اجازه می دهد ماشین آلات را خراب کند و آن ها را کنترل نماید.
7- مرحله A Seeker at the Gates (یک تعقیب کننده در دروازه ها)
این ماموریت باعث می شود آلوی از سرزمین مقدس قبیله نورا خارج شود، بنابراین ممکن است توطئه هایی علیه او رخ دهد. قبل از همه، آلوی باید تجهیزات جدیدش را بر روی یک ماشین امتحان کند. پیش از انجام این کار، ممکن است بخواهید به سمت خرابه های شرقی بروید تا کمی گنجینه بیابید.
ابزار تخریب را روی ماشین امتحان کنید
برای ترک کردن این قلمرو، آلوی باید از دروازه ها عبور کرده و به سمت شمال برود. خوشبختانه، یک استریدر برای راحتی در مسیر وجود دارد. انجام تخریب نیازمند همان فرآیند حمله خاموش است. بدون سر و صدا بر روی ماشین آلات روی چمنزار بلند بروید و به Lure Call توجه داشته باشید. وقتی به اندازه کافی نزدیک شد، مثلث را به جای R1 نگه دارید تا تخریب اتفاق بیافتد.
با Varl حرف بزنید و از دروازه های قلمرو عبور کنید
حالا به سمت دروازه اصلی قلمرو بروید تا با وارل حرف بزنید، که پسر رئیس جنگ است. او از شما می خواهد که مسیری را طی کنید که آسان نیست، زیرا این مسیر شامل ماشین های تخریبی بیشتر و سایر خطرات است. وارل همچنین از شما خواهد خواست که تحقیق کنید چه چیزی برای سونا، رئیس جنگ، رخ داده است. زیرا او نمی تواند پستش در دروازه های قلمرو را ترک کند و این ماجرا را پیگیری کند.
با ماریا در تاج مادر حرف بزنید
در مسیر تاج مادر پیش بروید. منطقه های بسیاری باید پوشش داده شود و حیوانات و ماشین آلات بیشماری در مسیر هستند. پیش از ورود، استیدر را به خدمت بگیرید، به این ترتیب می توانید بعد از حرف زدن با ماریا از آن استفاده کنید. ماریا به محض ورودتان به تاج مادر شما را مخاطب قرار می دهد. او به شما می گوید که Carja احتمالاً دروازه ها را در صورتی باز خواهد کرد که ماشین آلات تخریب شده از زمین های اطراف پاکسازی شوند.
منطقه های تخریبی را پاکسازی کنید
پاکسازی ماشین آلات تخریبی خیلی سخت تر از پاکسازی ماشین آلات معمولی اند و پشت سرشان گودال جوشان تخریبی ای به جا می گذارند که اگر به آن نزدیک شوید به شما صدمه خواهد زد. دقت کنید که چندین سیم شوک پیش از آنکه با ماشین آلات تخریبی رو در رو شوید، جاسازی کنید. سپس، تیرهای آتشین را آماده کرده و شروع به شلیک کنید.
وقتی منطقه اول را پاکسازی کردید، به منطقه بعدی بروید. آخرین جا، قلعه مرزی کارجا است که نه تنها با ماشین آلات تخریبی محافظت می شود، بلکه تخریب چی مخصوص به خود را هم دارد. بعد از شکست همه این ماشین آلات، کارجا با شادی دروازه هایش را به روی شما خواهد گشود.
8- مرحله The War-Chief’s Trail (دنباله رئیس جنگ) در Horizon Zero Dawn
مطمئن شوید که “به دنبال رئیس جنگ” را به عنوان ماموریت فعال خود انتخاب کرده اید تا به راحتی محل قتل عام را پیدا کنید. مسیر موجود از محل Grazer رد می شود. وقتی به آنجا رسیدید، از Focus خود برای بررسی منطقه و یافتن نشانه ها و کلیدها استفاده کنید. یک بازمانده از سمت ورودی به شما نزدیک خواهد شد. او اطلاعات مفصلی را در اختیار آلوی قرار خواهد داد و آخرین مکانی که سونا در آن دیده شده را افشاء خواهد کرد، برجی در جنوب شرقی خرابه های تشنگی شیطان.
به سمت آخرین جایی بروید که سونا در آن دیده شده
برای اینکه مسیر آسان تری در پیش بگیرید، مستقیماً به سمت خرابه های جنوبی پیش بروید. مسیری که شما را در نقشه به سمت علامت لیوان قهوه پیش ببرد. در سمت دیگر محل تجمع در Devil’s Thirst، احتمالاً با موجود گردن دراز غول پیکری مواجه خواهید شد. از خرابه هایی که نزدیکتان است، بالا بروید و طاقی را پیدا کنید که برای آلوی به اندازه کافی بلند باشد که بتواند از روی آن بپرد و بر روی زمین کنار ماشین غول پیکر فرود بیاید.
از Focus خود برای بررسی و تحقیق استفاده کرده و مسیر را طی کنید. شما در نهایت به ماشین دندان شمشیری تخریبی خواهید رسید. وقتی به آن نزدیک می شوید، ماشین دیگری به شما یورش می آورد، اما سونا با دلاوران خود بیرون می آید و آن را شکست می دهد. سونا از آلوی می خواهد که از او تبعیت کند تا از Cultist ها و ماشین آلات تخریبی آن ها در مکان حفر شده ای که در همان نزدیکی است، انتقام بگیرند. سونا را دنبال کنید تا به آن مکان برسید.
Cultist و ماشین آلات تخریبی را از بین ببرید
به جای اینکه بلافاصله پایین بپرید، توصیه ما به شما این است که اگر کمان Sharpshot را دارید، آن را مورد استفاده قرار دهید. لاشه های استخوانی و بی جان توجه دشمنان شما را جلب می کند، پس خیلی سریع کارتان را بکنید. وقتی همه آن ها را شکست دادید، با استفاده از طناب ها به پایین بپرید و با سونا حرف بزنید. وارل خیلی زود به شما ملحق خواهد شد و او هم از شما می خواهد که به سمت راست بروید تا در پی انتقام باشید.
9- مرحله Revenge of the Nora (انتقام نورا)
منطقه تاج مادر در مسیر پژواک های قرمز است. وقتی در کمپ آتش آنجا نجات یافتید، فیلم کوتاهی نمایش داده خواهد شد. می توانید دوری بزنید و سپس به محاوره انگیزشی با سونا گوش دهید. در غیر اینصورت، به سمت کمپ ها رفته و آن ها را پاکسازی کنید. به این ترتیب آن ها نمی توانند پایگاه عملیاتی خود را برپا کنند و می فهمند که نورا برای انتقام آمده است.
کمپ ها را پاکسازی کنید
اول از همه، سه کمپ وجود دارد که باید پاکسازی شوند. اگر شما سوار چیزی هستید، قبل از آنکه آنقدر نزدیک شوید که صدای راه رفتن، دشمنان را خبردار کند، از آن پیاده شوید. همچنین به خاطر داشته باشید که نگهبان های تخریب چی ممکن است سه تیر از کمان شکارچی به سمت شما پرتاب کنند که هرکدام نقطه ضعف خود را دارند.
این ماموریت شما را به سمت از کار انداختن دستگاه های هشدار دهنده هدایت می کند. بی سر و صدا و مخفیانه به سمت دشمنان بروید و اگر می توانید به آن ها یکی یکی تیراندازی کنید. وقتی این کارها را با کمپ کردید، به کمپ بعدی بروید و همین کار را تکرار کنید. سیم های شوک را تنظیم کرده و سعی کنید به دشمنان خود تیراندازی کنید. به این ترتیب اگر متوجه تان شدند، نمی توانند به سمت شما یورش بیاورند. وقتی پاکسازی کمپ ها را به اتمام رساندید، به سمت بلندترین برج بروید تا با سونا و وارل ملاقات کنید.
وارل را دنبال کنید
حلقه فلزی پایگاه قاتلان، نزدیک شما است. دنبال وارل بروید تا به آن دسترسی پیدا کنید، زیرا به او نیاز دارید که به شما کمک کند از طاق بالا بروید. وقتی رسیدید، باید خیلی بی سر و صدا و مخفیانه بروید تا کسی متوجه ورودتان به کمپ نشود. شما به دنبال منظره ای از انفجار هستید و وقتی ادامه دهید، وارل، آلوی را هدایت می کند که دشمنان را شکست دهد.
با طی کردن مسیری به منطقه بازی می رسید که می توانید مخفیگاه مواد منفجره را ببینید، اما نمی توانید از این به آن فاصله شلیک کنید. باید مخفیانه به پشت دشمنان بروید، تا حد ممکن نزدیک شوید و با تیرهای آتشین به آن ها شلیک کنید. با ورود به نورا هرج و مرج شروع می شود و هرچقدر بیشتر بتوانید مخفیانه آن ها از بین ببرید، کمتر دردسر می کشید.
شما با ماشین جدیدی روبرو خواهید شد. اگر اول به این ماشین شوک وارد کنید، مخزن مواد مشتعلش را به عنوان نقطه ضعفش نشان می دهد که به شما این شانس را خواهد داد تا با تیرهای آتشین یا اشک آور آن را منفجر کنید. همه دشمنان را نابود کنید تا این ماموریت تمام شود و انتقام خود را بگیرید.
بخش 3- The Carja (کارجا)
10- مرحله The City of the Sun (شهر خورشید)
این ماموریت آلوی را به شهر کارجا در مریدیان می برد که Olin را پیدا کند. مسیری که از Daytower می گذرد طولانی است، اما زیبایی اش گذر از آن را دلپذیر می کند. در امتداد این مسیر، قبل از اقامتگاه Lone Light، از یکی از پل های هوایی در سمت راست عبور کنید و به زیر این پل هوایی نگاه کنید تا Metal Flower را پیدا کنید.
ارند را دنبال کرده و آپارتمان Olin را بررسی کنید
آلوی با نشانه های ارند در مشکوک بودن ماجرای Olin هم نظر است، بنابراین ارند قبول می کند که او را به آپارتمان متهم به خیانت ببرد تا به دنبال نشانه ها بگردد. ارند در را می شکند تا بتوانند وارد شوند. از Focus خود برای اسکن و بررسی اتاق ها استفاده کنید تا نشانه هایی را بیابید. فرشی که در گوشه اتاق پهن شده است، اولین نشانه شما خواهد بود.
از پله ها پایین بروید. تنها چیزی که می توان در اینجا بررسی کرد تصویری از خانواده Olin است. در پایین به سمت اتاق سری پیش بروید. اولین نشانه شما پیامی است که ارند در سمت چپ پیدا کرده است. این پیام نشان می دهد که خانواده Olin گروگان گرفته شده اند. در کنار آن نقشه ای بر روی دیوار است. آن را بررسی کنید تا جاهایی را پیدا کنید که Olin به آن سفر کرده است.
آلوی به این نتیجه می رسد که باید به جایی برود که Olin است و از او در مورد خودش سوالاتی بپرسد. ارند از شما می خواهد که در گذرگاه Red Bridge، که بدن ارسا را آنجا یافته اند، به او ملحق شوید تا به او کمک کنید که شناسایی کند، دقیقاً چه کسی مرتکب قتل او شده است.
Olin را در محل حفاری پیدا کنید
این محل در شمال با کمی انحراف به سمت شرق مریدیان واقع شده است. بر اساس مسیری که نشانگر در سمت راست بر روی نقشه به شما نشان می دهد، طاقی را می بینید که خیلی از آن ها دور نیست، از آن بالا بروید. وقتی صحنه به نمایش در می آید، می دانید که در جای درست قرار گرفته اید. Focus همه هک شده و از کار افتاده است و یک تماس ناشناس با آلوی برقرار می شود. او Focus کولتیست ها را از کار انداخته است و به آلوی این شانس را می دهد که آن ها را شکست دهد.
تخریب چی ها و کولتیست ها را از بین ببرید
طاقی که آلوی الان روی آن ایستاده است و پشت صخره ها قرار دارد، امن ترین مکان برای شما است. در پایین چندین کولتیست و دو تخریب چی قرار دارند. از تیرهای دقیق با استفاده از کمان تیز پر (Sharpshot) استفاده کنید تا کولتیست ها را هدف قرار دهید برای اینکه بدنشان توسط دیگران پیدا نشود.
وقتی این کار را با آن ها کردید، بقیه کولتیست های عجیب و غریبی که توجهشان جلب شده است را با شلیک به سر از بین ببرید. سپس می توانید با امنیت کامل به Olin که در پایین است نزدیک شوید. با مشاهده Olin در نقطه قوسی، آلوی از او سوالی می پرسد. او چیزهای زیادی می داند و در مورد سایه کارجا نیز خیلی اطلاعات دارد.
11- مرحله Maker’s End (پایان ساز)
شما باید حواستان به کمپ بزرگ راهزنان باشد که به احتمال خیلی زیاد در مسیر خواهید دید و تلاش کنید اگر قصد جنگیدن با آن ها را ندارید از آن دوری کنید. وقتی آلوی نزدیک شد، یک تماس گیرنده ناشناس، با او از طریق Focus مکالمه خواهد داشت. او شما را به سمت صندوقچه ای از امکانات هدایت خواهد کرد. در درون آن، Ropecaster و Metal Shard را خواهید یافت، یک مارپیچ لعابدار سیمی است که بسیار کمیاب است.
محل انفجار را بررسی کنید
خرابه ها به طور کامل توسط Eclipse Cultists و ماشین آلات تخریب چی احاطه شده اند. به محض اینکه رسیدید، به سمت دروازه اصلی بروید و آن را ببندید. سپس در مسیر Eclipse، نگهبان های بیشتر و یک تخریب چی را مشاهده خواهید کرد و صدای انفجارهای متناوب هم به گوش می رسد. بعد از رد شدن از دشمنان، دیواری را می بینید که باید طبق نقشه خود از آن بالا بروید.
Cultists و Deathbringer را بکشید
اینجا باید آماده باشید، زیرا با دشمنی مواجهید که قطعاً کشنده است و نامش Deathbringer است. او یک پیکره کامل نظامی راه رونده است که ماشین آلات خودکار قدرتمندی در اختیار دارد. Exlipse را پیش از اینکه به سمت ماشین آلات بروید از بین ببرید. برای جان به در بردن از قدرت تهاجمی او، با تیر های Tearblast یا تیرهای Hardpoint برجک اسلحه را از دستش خارج کنید. وقتی این نبرد به پایان رسید، پیکر فرمانده Eclipse را غارت کرده و تکه خرده ها را وارسی کنید. صدایی شیطانی با شما صحبت خواهد کرد، سپس Focus فرمانده نابود خواهد شد.
به دفتر Ted Faro بروید
وقتی به برج رسیدید، باید از رمپ آن بالا بروید و از دست و پای خود برای نگه داشتن خودتان و بالاتر رفتن استفاده نمایید. به اتاقی می رسید که چند تصویر سه بعدی دارد. هریک از این تصاویر سه بعدی دشمن های متفاوتی را توصیف می کنند که شما با او مبارزه کرده اید، مثل Corruptors و Deathbringe. به بالا رفتن ادامه دهید و درهای جانبی را نادیده بگیرید.
به دنبال اطلاعاتی در مورد ElisabetSobeck بگردید
فضا را بررسی کنید تا سیستم ذخیره سازی قدیمی اطلاعاتی را بیابید. آن را فعالسازی کنید و تصاویر سه بعدی را تماشا کنید تا چیزهای بیشتری در مورد صنایع ElisabetSobeck و Faro بفهمید. وقتی این کار را تمام کردید، این شانس را در اختیار دارید که از یک تماس گیرنده ناشناس سوالاتی را بپرسید، که خود را به صورت یک تصویر سه بعدی به شما نشان می دهد. نام او Sylens است و وقتی مکالمه تان با او تمام شد، از وجه شرقی این سکو از برج بالا بروید تا Power Cell را پیدا کنید.
12- مرحله The Grave-Hoard (قبر احتکار)
برای شروع نشانگر هدف را به سمت کوهستان دنبال کنید تا شما را به تاسیسات قدیمی برساند. راهزنانی داخل آن هستند، بنابراین مطمئن شوید که اول با آن ها مبارزه می کنید. همچنین چند Datapoint در اتاق اول وجود دارد. بعد از برداشتن آن ها، از زیپلاین استفاده کنید تا به جاهای دیگر تاسیسات بروید. شما دقیقاً کنار چند تخت فرود خواهید آمد که Datapoint های بیشتری دارند.
به طبقه بعدی بروید. در این طبقه، برنامه شما درگیری با یک در بسته خواهد بود. خوشبختانه، در نزدیکتان معماهایی پیدا خواهید کرد که بتوانید در را با آن ها باز کنید. سه مجموعه وجود دارد، یکی بر روی بالای طبقه و دو تا بر روی کف. ترکیب طبقه بالا شامل بالا، پایین، چپ و راست است. بعد از نگاه کردن به تمام این جوانب، روی طبقه پایین تر بپرید. پاسخ معمای دوم بالا، بالا، پایین، پایین است. در نهایت، معمای سوم هیچ جعبه ای ندارد. با این وجود می توانید Datapoint را بررسی کنید، این بررسی به شما نشانه مرموزی می دهد. پاسخ معمای سوم بالا، راست، چپ، پایین است.
بعد از حل این معماها، به سمت دری که قبلاً قفل بود بروید. وقتی وارد شدید، مطمئن شوید که اول به سمت چپ می روید، زیرا در آنجا یک Power Cell وجود دارد. وقتی وارد فضای بعدی شدید، راهزن هایی را مشاهده خواهید کرد که باید از بین برده شوند. بعد از اینکه آن ها را پاکسازی کردید، این اتاق را ترک کرده و ادامه دهید.
شما از فضایی عبور خواهید کرد که شبیه اتاق رختکن است که تعدادی Datapoint در آن وجود دارد. کمی بعد از این اتاق، اتاقی بزرگ و مدور وجود دارد. به سمت کنسول اصلی که نشانه سبزی روی آن است بروید و بررسی اش کنید، روی آن تصویر سه بعدی زمین وجود دارد. بعد از اینکه تصویر سه بعدی را دیدید، به سمت تالار شمالی بروید. پیش از اینکه از در رد شوید، خود را آماده کنید زیرا جنگ سختی در پیش دارید.
Deathbringer (مباشر مرگ)
در این اتاق جنگ بزرگی رخ خواهد داد، اما با استفاده از مخفی کاری می توانید دشواری آن را محدود کنید. از سکویی که روی آن ایستاده اید، فضا را بررسی کنید تا بفهمید دزدان کجا هستند. با استفاده از کمان Sharpshot آن ها را بی سر و صدا بکشید. بعد از اینکه همه راهزنان را کشتید، باید به سمت راست یا چپ بدوید و از طناب برای پایین پریدن استفاده کنید. اینجا متوجه خواهید شد که علامت دما، بالای سر Deathbringer ظاهر می شود.
وقتی این علامت پر شد، او لحظه ای از حرکت باز می ایستد و نقاط ضعف او پدیدار می شود. مطمئن شوید که به سرعت به نقاط ضعفش شلیک می کنید، زیرا آن ها تنها چند ثانیه در دیدرس شما هستند.
این جنگ ممکن است خیلی طولانی باشد، زیرا با یک Deathbringer با قدرت کامل مواجهید، اما با استفاده از پوشش مناسب، اصلاً ضربه ای نخواهید دید و نجات پیدا خواهید کرد. بعد از اینکه رئیس را زدید، به دنبال درب کوچکی باشید که از آن خارج شوید. این درب، تالار کوچکی را به اتاق جنگ متصل می کند. به سراغ کنسول بروید و بر روی آن تصویر سه بعدی ای می بینید که مکالمه ای از جنگ قدیم را نشان می دهد. بعد از مشاهده آن، از طریق درب پشتی خارج شوید.
13- مرحله The Field of the Fallen (میدان افتادگان)
به محض اینکه رسیدید، ارند را در حال نبرد با چند چرنده خواهید یافت. آن ها را شکست داده و سپس ارند را دنبال کنید تا به مکان کمینگاه برسید. وقتی به آنجا رسیدید، از Focus خود برای وارسی اقلام دور و بر استفاده کنید، از جمله سرنشینان و یک علفزار. آلوی به این نتیجه می رسد که جسدها واقعاً به آنجا انتقال داده شده و با استفاده از یک ارابه آنجا انداخته شده اند و اینکه شاید متهم مورد نظر، اصلاً سایه کارجا (Shadow Carja) نباشد. مسیر ارابه را از این مکان با استفاده از Focus خود دنبال کنید. در نهایت، با تعجب بسیار به چند نفر می رسید که از Oseram هستند، یعنی قبیله ارند.
کمینگاه را جستجو کنید
مجدداً، باید اطراف را بگردید تا حقیقت را کشف کنید. نشانه ها، عمدتاً با هم یک جا هستند، به جز یک نشانه که ایستاده است و به عنوان اسلحه بر روی یک سکو مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی همه آن ها را آنجا مشاهده کردید، با ارند حرف بزنید. آلوی نظریه خود را با او به اشتراک می گذارد که شاید خواهرش هنوز هم زنده باشد.
14- مرحله Into the Borderlands (در سرزمین های مرزی)
بعد از به دست آوردن سرنخ، به مریدیان برگردید و با ارند در عمارت حرف بزنید. یک مکالمه طولانی بین آلوی، ارند و شاه آواد رخ خواهد داد. هدف بعدی شما رفتن به PitchCliff خواهد بود. اگر قبلاً هرگز آنجا نبوده اید، باید بدانید که پیاده روی طولانی ای در پیش دارید. وقتی به مقصد رسیدید، از Focus خود استفاده کنید تا مسیرهایی را پیدا کنید. آنگاه مسیرها را دنبال کنید تا به یک جسد برسید. خوشبختانه دوست مرده تان برایتان نقشه ای به جا گذاشته است، پس از شهر خارج شوید و به نزدیک ترین کمپ دشمنان بروید.
بعد از جنگ با آن ها، باید بفهمید که ارسا در کجا نگهداری می شود. با استفاده از Focus، می توانید به جایی نزدیک شوید که او را پشت در چوبی بزرگی پشت کمپ نگهداری می کنند. وقتی به آنجا نزدیک شدید، یکی از روئسا علیه بشر در حال جنگ است. فقط پشت یک پوشش خود را مخفی کرده و به او از ناحیه سر شلیک کنید تا خیلی سریع بر او غلبه کنید. بعد از اینکه او مرد، به سمت در پیش رفته و از پله ها پایین بروید.
ارسا را آن پایین خواهید یافت. وظیفه شما این است که کارگاه را وارسی کنید. بعد از کسب اطلاعات مورد نیاز، با ارند مجدداً حرف بزنید و ماموریت به انتها می رسد.
15- مرحله The Sun Shall Fall (خورشید باید سقوط کند)
به مریدیان برگشته و به عمارت بروید تا با ارند و آواد صحبت کنید. آن ها به شما می گویند که به سمت انبار تسلیحات در شهر بروید که Dervahl مشکوک به فعالیت هایی برای دشمنان است. وقتی به آنجا رسیدید، متوجه می شوید که آنجا پر از بمب است. بالای بمبی رفته و آن را با فشار دادن مثلث امتحان کنید. حال از پله ها بالا بروید و دومین بمب را شناسایی کنید. هدف شما وارسی انبار تسلیحات است. آنچه مورد نیاز است، یافتن دری در طبقه دوم است که درست پشت بمب ها قرار دارد. بالا رفته و دستگیره اش را امتحان کنید.
اینجا باید Focus خود را فعال کنید و بر روی مسیر متمرکز شوید. مسیر را دنبال کنید تا به خانه جدیدی برسید. وارد آن شده و از پله ها پایین بروید. حفره ای در دیوار مشاهده خواهید کرد. از آن عبور کنید، سپس به جلو حرکت کنید و بر روی دیوار بپرید تا وقتیکه به پلی برسید، سپس از روی آن بدوید تا به Dervahl دست پیدا کنید.
در نهایت، به اندازه کافی پیش رفته اید که Dervahl را در حالی بیابید که می خواهد به پادشاه حمله کند. او فرار می کند اما ماشینی وجود دارد که باید ساقط کنید. در برابر آن بایستید، نیرویی برای تخریب آن پدیدار خواهد شد. سپس، وارد جنگ خواهید شد. در درجه اول، این جنگ علیه Dervahl و مردانش خواهد بود، سپس با موج های Glinthawk خواهید جنگید. نباید روی این موضوع خیلی متمرکز شوید، فقط حرکت داشته باشید و از خطوط آتش جاخالی بدهید. پس از آنکه همه Glinthawk ها را کشتید، به Dervahl نزدیک شوید و دستگیرش کنید.
16- مرحله To Curse the Darkness (لعنت به تاریکی)
در این مرحله، هدف شما این خواهد بود که مکان مشخص شده ای را ببینید که Sylens در اختیار شما قرار داده است. وقتی رسیدید، با Sylens صحبت کرده و در کمپ استراحت کنید. سپس باید از مسیر کوچکی عبور کنید و به فضایی برسید که پر از ماشین آلات جنگی می باشد. بدون سر و صدا وارد فضا شوید و نشانگر هدف را دنبال کنید. می توانید ماشین آلات عجیب و غریب را از بین ببرید، هرچند که احتمالاً با یک ضربه نابود نمی شوند، بنابراین به خاطر داشته باشید که بعداً برگردید و آن ها را نابود کنید.
سپس به مکانی می رسید که با افرادی که شبه انسان هستند، روبه رو می شوید. بنابراین اگر درگیری هم رخ دهد، خیلی کار جدی ای نمی توانند بکنند. در نهایت، هدف شما رد شدن از روی پل است، سپس بالا بروید تا به درخت پیر فرسوده برسید. در فضای حول و حوش درخت، می توانید چادری را مشاهده کنید که تعدادی Datapoint درون آن قرار دارند.
مسیر را ادامه دهید تا وقتی که به Longneck برسید و از آن بالا بروید. در اینجا آلوی خود را در موقعیت بدی می یابد، بنابراین شروع به دویدن کنید! لازم است که شما در امتداد طاق بدوید و از دیوار بالا بروید تا جایی که احساس کنید از گلوله ها و موشک هایی که به سمت شما می آیند، رهایی پیدا کرده اید. تا زمانیکه به آن مرحله برسید به حرکت سریع خود ادامه دهید، شما اصلاً نباید مورد اصابت گلوله قرار بگیرید.
وقتی از این مرحله رهایی پیدا کردید، در چند بخش انسان هایی را خواهید داشت که به دنبال شما هستند. بهترین کار دویدن است و خودتان را درگیر جنگ نکنید. شما ممکن است چند بار صدمه ببینید، زیرا تعداد این افراد خیلی زیاد است، پس مطمئن شوید که یکی دو جرعه شربت شفا بخش داشته باشید. وقتی از این مرحله هم گذشتید، به کمپی برمی گردید که قبلا در آن بودید. از روی پل بدوید، سپس با استفاده از طناب بپرید.
بخش 4- The Final Quests (ماموریت های نهایی)
17- مرحله Deep Secrets of the Earth (عمیق ترین راز زمین)
اولین هدف شما رسیدن به Sunfall است. وقتی به این محل رسیدید، نشانگر هدف را از داخل شهر دنبال کنید تا نهایتاً به یک حیاط برسید. در اینجا زنی با شما صحبت خواهد کرد، که ماموریت جانبی جدیدی را برای شما بازگشایی می کند، اگر دوست داشتید می توانید آن را انجام دهید. در غیر اینصورت، اطراف را بگردید و از اتاق خارج شوید.
بلافاصله، به چپ نگاه کنید تا شکافی را در ریل ببینید که از طریق آن می توانید به پایین بپرید و از صخره عبور کنید. وقتی به کف رسیدید، با Sylens حرف بزنید، سپس می توانید چوب ها را کنار زده و وارد یک دریچه شوید. در نهایت مجدداً کنترل Aloy را به دست خواهید گرفت و وارد تاسیسات جنگ قدیمی می شوید. این تاسیسات هم مانند قبلی یک تاسیسات خطی است، اما چیز های بسیاری وجود دارد که باید در مسیر با خود بردارید.
18- مرحله The Terror of the Sun (وحشت خورشید)
این یک ماموریت کوتاه است که در استادیوم رخ می دهد. شما باید با یک ماشنین بجنگید، بدون اینکه اسلحه ای در اختیار داشته باشید. برای اینکه موفق شوید، باید بیرون از صحنه بدوید و نزدیک ستون ها بایستید. وقتیکه ماشین تلاش می کند به شما حمله کند، باعث خرابی ستون ها می شود. بعد از اینکه دو تا از ستون ها را تخریب کرد، مرکز سکو از هم پاشیده و آوار می شود و Aloy خود را به عقب می کشد.
حالا باید با Behemoth بجنگید، با این وجود هیچ Focus ای در اختیار ندارید. به جعبه ای که در زیر این موجود قرار دارد توجه کنید. ضربه زدن به آن کار آسانی نیست، زیرا فقط می توان از طرفین به آن شلیک کرد. اما می توانید همیشه از یک Ropecaster استفاده کنید تا این موجود را لحظه ای نگه دارید. اگر همه این کارها را کردید و او هنوز سرپا بود، Fire Arrow ها را به سمت او شلیک کنید، زیرا این غول های تخریب چی در برابر این عنصر ضعف دارند. بعد از کشتن او، ماموریت تکمیل می شود.
19- مرحله The Heart of Nora (قلب نورا)
در این ماموریت باید به خانه برگردید. وقتی به سمت هدف پیش می روید، به سرعت متوجه می شوید که مشکلی وجود دارد. کل فضا خراب شده است و ماشین آلات غول پیکری آزادانه دور و بر فضا حرکت می کنند. شما می توانید به طور مخفیانه و بدون تولید صدا از آنجا عبور کنید و به سمت All-Mother پیش بروید. با این همه، اگر می خواهید ماجراجویی کنید، می توانید همه ماشین آلاتی که در مسیر می بینید را نابود کنید. علیرغم اینکه چه انتخابی کنید، می توانید در نهایت به ورودی All-Mother برسید. وقتی به آنجا رسیدید، چند دشمن و یک غول، Thunderjaw تخریب چی را شناسایی خواهید کرد. شما باید با همه این دشمنان مبارزه کنید.
با کشتن انسان ها شروع کنید. کشتن آن ها از همه آسان تر است و اگر با آن ها زمانی بجنگید که سوار ماشین آلات شده اند، کار دشوار است. وقتی انسان ها را کشتید، شروع به جنگیدن با Thunderjaw کنید. مطمئن شوید که از Focus خود استفاده می کنید و نقاط ضعفش را شناسایی می کنید. اگر به آن ها شلیک کنید، می توانید این سلاح ها را برداشته و علیه خودش استفاده کنید.
بعد از این جدال، به داخل رفته و با Teresa حرف بزنید. وقتی کات سین تمام شد، شما داخل تاسیسات Eleuthia هستید. در مقایسه با بقیه، این یکی خیلی کوتاه و ساده است. با این وجود به راحتی می توانید Datapoint هایی را پیدا کنید. پس مطمئن شوید که اتاق های جانبی کمی را که در اینجا هستند وارسی می کنید و همه Datapoint ها را جمع می کنید. سپس از تاسیسات بالا بروید و با Nora حرف بزنید.
20- مرحله The Mountain that Fell (کوهی که سقوط کرد)
این مرحله را با سفر سریع شروع کنید و تا جاییکه می توانید، به هدف نزدیک شوید. سپس از کوهستان بالا بروید تا با Sylens صحبت کنید. در اینجا با ماشین آلات درگیر می شوید که در بخش هایی از کوهستان هستند. هرچه بالاتر بروید، آن ها بزرگتر و قوی تر می شوند. می توانید در مسیر با آن ها بجنگید یا اینکه مخفیانه و بی سر و صدا پیش بروید و خیلی ساده از آن ها بگذرید.
در اینجا می توانید با Stormbird بجنگید تا امتیاز به دست بیاورید یا راه خود را در پیش بگیرید. اگر تصمیم بگیرید با او بجنگید، این جدال هم فرقی با قبلی نخواهد داشت. آن ها به سادگی در جنگ صدمه می بینند زیرا به ندرت می توانند بایستند، پس از Ropecaster برای حل این موضوع استفاده کنید.
وقتی او را شکست دادید، به تعقیب نشانگر هدف ادامه دهید. مسیر خود را به سمت منطقه Gaia Prime ادامه دهید. کوهنوردی بلندی در پیش دارید. اولین چیز اصلی که با آن روبرو می شوید، اتاقی است که Sylens به عنوان کارگاه از آن استفاده می کند. تصویر سه بعدی اش را نیز می توانید داخل آن بیابید. بعد از اینکه با او حرف زدید، در پشت سرش را باز کنید و ادامه دهید.
بخش بعدی به طور کامل خطی پیش می رود. تنها دلیل ادامه دادن آن جمع آوری Datapoint ها است. اگر علاقه ای ندارید، خیلی ساده جلو بروید و نشانگر هدف را دنبال کنید. به دیواری می رسید که مربوط به یک تاسیسات مخروبه است و به شما اطلاعات بیشتری در مورد آنچه در انتهای Old World رخ داده است می دهد.
وقتی به دفتر و یادبودهای Sobecks می روید، دیگر می دانید که در حال نزدیک شدن به آخر بازی هستید. می رسید به اتاقی که از زمان old World، هوا در آن حبس شده است. اینجا یک کات سین پخش می شود و Aloy حقیقت تاریک را می فهمد. بعد از آن، به سمت میز گرد بروید و Master Override را بردارید. با در اختیار داشتن Master Override می توانید از اتاق خارج شوید و به سمت راست بروید. مسیر را دنبال کنید تا وقتی که به زیپلاین برسید، سپس از آن استفاده کنید.
زیر زیپلاین به دیواری نگاه کنید که به آن وصل است و در آنجا طاق هایی را خواهید یافت که بتوانید از آن ها بالا بروید. این کار شما را به کارگاه Sylens باز می گرداند. وارد آن شوید و پس از حرف زدن با Sylens، به سمت میز کارش بروید و نیزه او را بردارید و جایگزین مال خودتان کنید. این نیزه جدید از شارژ الکترونیکی ساخته شده است که باعث می شود قدرت بیشتری داشته باشد.
21- مرحله The Looming Shadow (سایه بلند)
این ماموریت در واقع فقط شامل چند مکالمه و کات سین است. برای انجام آن باید به سمت Meridian بروید و با King Avad شروع به صحبت کنید. بعد از این مکالمه، با Marad نیز حرف بزنید تا نقشه ها را نهایی کنید. در این لحظه، چندین هدف دارید، دو تا از آن ها انتخابی هستند. اگر زیرک باشید، تا جاییکه می توانید از این داستان امتیاز کسب کنید. اما اگر فقط می خواهید خیلی سریع به انتها بازی برسید، به سمت خانه کرایه ای خود بروید و آنجا استراحت کنید.
22- مرحله The Face of Extinction (چهره انقراض)
از آنجاییکه این ماموریت نهایی است، اگر هنوز Shield-Weaver را به دست نیاورده اید، به سراغش بروید. زیرا این اسلحه ماموریت نهایی را خیلی آسان تر می کند. بعد از اینکه بیدار شدید و ماشین آلاتی را دیدید که به سمت شما می آیند، مجدداً کنترل Aloy را به دست خواهید گرفت. اولین چیزی که باید انجام دهید، جنگ با سر دسته، Helis است. در کمال حیرت، این جنگ آنقدر که انتظارش را داشتید دشوار نیست.
منطقه پر از مخزن های Blaze است، بنابراین خیلی ساده دوری در اطراف بزنید و جعبه ها را وقتی نزدیکشان می رسید منفجر کنید. این کار چند دقیقه ای زمان می برد. البته او تنها نخواهد آمد، پس مطمئن شوید که دشمنان دیگر را در صورتیکه خیلی نزدیک هستند، بزنید.
بخش بعدی ماموریت دفاع در برابر موج های عظیم ماشین آلات است. شما با استفاده از نارنجک انداز این کار را خواهید کرد. ماشین آلات از چپ و راست به سمت شما می آیند و دو نارنجک انداز سمت چپ یا راست مسیرتان هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. مطمئن شوید که جوانب را در صورت نیاز تغییر می دهید، زیرا نارنجک اندازها نمی توانند برد طولانی ای داشته باشند. این بخش کاملاً ساده و مستقیم است.
هرچه دورتر ایستاده باشند، شما باید قوسی شلیک کنید. دو موج هستند، پس حدود ۳۰ ثانیه توقف کنید. بعد از آن ها موج های بیشتری شروع به نزدیک شدن می کنند که ماشین های بزرگتری را شامل می شوند. هیچ چیزی تغییر نکرده است، بنابراین به پرتاب نارنجک ادامه دهید تا همه بمیرند.
بعد از این نبرد، باید به سمت دهکده ای که در آتش می سوزد، بروید. نشانگر هدف را دنبال کنید و اشیایی که در طول مسیر می بینید بردارید. وقتی به کوهستان رسیدید، از آن بالا بروید. نزدیک قله، متحدین را مشاهده خواهید کرد. این آخرین نقطه برای بازگشت است، بنابراین گزینه هایی خود را داشته باشید و تیرهای مورد نیاز خود را آماده کنید. شما جنگی را در برابر Deathbringer قدرتمند شروع خواهید کرد.
آخرین نبرد
جنگ آخر در برابر Deathbringer قوی است، همچنین چندین ماشین تخریب چی. اما در درجه اول، Deathbringer. شما قبلاً با ماشین آلات قوی ای جنگیده اید، پس می دانید روال آن به چه صورتی است. با استفاده از آسیبی که tear می زند شروع کنید تا همه اسلحه هایش را در هم بشکنید. چهار هدف اصلی اسلحه های آویزان ماشین آلات و دوتای دیگر توپ های روی شانه ها هستند. وقتی آن ها شما را هدف قرار می دهند، مطمئن شوید که خود را مخفی می کنید و وقتی حملاتشان متوقف شد، شما به آن ها ضربه بزنید.
وقتی آن ها را نابود کردید، ضربه زدن به نقاط ضعف خیلی دشوار تر می شود. برای حل این مسئله، با منفجر کردن Deathbringer با استفاده از Fire شروع کنید. این کار باعث می شود که او خیلی گرم شود و نقاط ضعفش نمایان شود. این امر راه آسان تری برای تمام کردن جنگ در اختیار شما خواهد گذاشت. حالا او را بسوزانید تا نقاط ضعفش نشان داده شود، سپس آن ها را با تیرهایی که آسیب زیادی می زنند، منفجر کنید. وقتی همه را کشتید، به HADES نزدیک شوید و بازی تمام می شود.
لباس ضد ضربه در ماموریت فرعی Ancient Armory (اسلحه خانه قدیمی)
برای به دست آوردن زره قدرتمند بافنده و ضد ضربه، باید این ماموریت را کامل کنید. با داشتن این لباس ضد ضربه، آلوی شکست ناپذیر می شود. زمانی این ماموریت در منوی ماموریت های جانبی دیده خواهد شد که هر پنج datapoints جمع آوری شده باشند. datapoints در جدول زمانی ارائه شده است و می توانند در طول ماموریت های اصلی وجود داشته باشند. آن ها را در طول ماموریت های Maker’s End، The Grave Hoard و The Mountain That Fell می توان پیدا کرد.
باز کردن قفل زره
به آزمایشگاه بروید و از سلول های انرژی برای کامل کردن این مرحله استفاده کنید، سپس قفل گیره را به وسیله تنظیم صفحه ساعت باز کنید. رمز این ها زوایای چرخش است. بنابراین صفحه درجه دار باید به این صورت چرخانده شود: راست، چپ، بالا، راست، چپ. از این طریق آلوی زره را برمی دارد. حالا جعبه لباس را در لیست دارایی خودتان باز کنید و لباس زره بافنده را مسلح کنید.
هیچ اصلاحی را نمی توان در این زره ایجاد کرد، اما زمانیکه آلوی در حال آسیب دیدن است، این زره ترمیم می شود و به آلوی آسیبی نمی رسد. چشمتان به چراغ چشمک زن قرمز روی زره و گوشتان به صدای زنگ آن باشد که نشان دهنده تمام شدن قدرت زره دفاعی است. این زره برای مراحل نهایی بازی بسیار با ارزش است. بنابراین حتما باید قبل از اینکه به ماموریت های نهایی برسید، آن را در اختیار داشته باشید.
پرنده شدن و پرواز کردن
قبل از اینکه بازیکنان بتوانند پرواز کنند، ابتدا باید ماموریت فرعی Gemini را تکمیل کنند که در طی آن، Aloy یک کلید Sunwing دریافت می کند. سپس آن ها باید ماموریت Wings of the Ten را آغاز کنند، که با حرکت Aloy به سمت کوه های نزدیک پایگاه شروع می شود تا یک Sunwing را برای غلبه بر پیدا کند. سه نفر از آن ها فقط در آنجا ایستاده اند، بنابراین انجام این کار باید یک کار نسبتاً ساده باشد.
از اینجا، بازیکنان باید به ماموریت خود ادامه دهند، که شامل غلبه بر Tallneck در ضایعات درخشان، جمع آوری سلول انرژی Horus از یک تایتان سوخته و شکست دادن Regalla در نبرد است. پس از تصمیم گیری در مورد کشتن یا نجات Regalla، بازیکنان می توانند هر طور که می خواهند از پایه پرواز خود استفاده کنند. چه برای اکتشاف و چه برای تکمیل چهار ماموریت و ماموریت های جانبی که نیاز به یک کوه پرواز دارند.