بعد از تجربه هیجان انگیز بازی Assassin’s Creed Valhalla، یوبیسافت این بار با بازی Assassin’s Creed Mirage که در بغداد رخ می دهد، ذهن همه طرفداران این سری بازی را درگیر کرده است. ما قرار است با یک ماجراجویی بسیار نزدیک به بازیهای اصلی این فرانچایز طرف باشیم. با توجه به این که میراژ برای عرضه در ماه اکتبر برنامه ریزی شده، انتظار برای تجربه آن سخت به نظر می رسد.
به لطف نمایش گیم پلی اخیر در رویداد پلی استیشن و نگاهی دیگر به سفر Basim (شخصیت اصلی بازی)، در طول رویداد یوبیسافت فوروارد، هیچ دلیلی برای هیجان زده نشدن درباره بازی جدید Assassin’s Creed امسال وجود ندارد. با توجه به این که میراژ قرار است بر روی مخفی کاری تمرکز داشته باشد، این عنوان دارای ” قابلیت های پارکوری خواهد بود که آن را به بازی های اتزیو نزدیک تر می کند.
با توجه به مشاهداتی که تا به الان داشته ایم، میراژ گویای ظهور دوبارهی اصالت این سری است. کمپانی یوبیسافت از دنیای باز بزرگ و غنی بازیهایی همچون Assassins Creed Valhalla و Assassin’s Creed Odyssey الهام گرفته تا دنیای کوچکتر و صمیمیتری را در این بازی معرفی کند. برای فهمیدن همه چیز در مورد Assassin’s Creed Mirage، که به سرعت به یکی از مورد انتظارترین عناوین آینده یوبیسافت تبدیل شده، به خواندن این مقاله ادامه دهید.
تاریخ انتشار Assassin’s Creed Mirage
یوبیسافت تایید کرده است که عنوان Assassin’s Creed Mirage در تاریخ 12 اکتبر 2023 برای PS5 ،PS4، ایکس باکس سری X و ایکس باکس وان عرضه می شود. یوبیسافت همچنین اعلام نموده که این بازی از طریق فروشگاه یوبیسافت و اپیک گیمز بر روی PC در دسترس قرار خواهد گرفت.
نسخه های Assassin’s Creed Mirage
در زمان عرضه، سه نسخه از بازی Assassin’s Creed Mirage در دسترس خواهد بود. نسخه استاندارد 50 دلار قیمت دارد. نسخه Deluxe که شامل بسته الحاقی الهام گرفته شده از شاهزاده ایرانی است و 60 دلار قیمت خواهد داشت. Collector’s Case که به صورت محدود به فروش می رسد و شامل فیگور 32 سانتی متری Basim، نقشه بغداد، استیل بوک اختصاصی و موارد دیگر است نیز، 150 دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت. اگر الان بازی Assassin’s Creed Mirage را پیش سفارش کنید، به طور انحصاری به ماموریت جانبی 40 Thieves دسترسی پیدا می کنید.
بازی اساسینز کرید میراژ
Assassin’s Creed Mirage، یک رویکرد ساده و در عین حال اساسی دارد که در طول عمر این سری به کار گرفته شده است. کمپانی یوبیسافت گذری دوباره به پایههای مبتنی بر روایت و اکشنی که اکثر ماجراجوییهای اولیهی آلتیر و ازیو را تعریف میکرد، زده است. این سری بازی در بغداد اتفاق می افتد و روند تکامل شخصیت اصلی بازی یعنی Basim را چندین دهه پیش از حضورش در Assassin’s Creed Valhalla را روایت میکند.
فضای بازی Assassin’s Creed Mirage
Assassin’s Creed Mirage در بغداد قرن نهم و چند دهه قبل از رویدادهای Assassin’s Creed Valhalla رخ می دهد. آقای ژان لوک سالا، مدیر هنری این پروژه می گوید که در آن زمان بغداد عملا در مرکز جهان و مکانی کلیدی برای دانش، هنر، نوآوری، علم، تجارت و قدرت بود. از آنجایی که بغداد پس از قرن نهم، در طی پنج قرن کاملا ویران شد؛ یوبیسافت با نگاه کردن به اسناد تاریخی و جمع آوری اطلاعات درباره دیگر شهرهای آن زمان (مانند سامرا)، این شهر را با دقت هرچه بیشتر بازسازی کرد.
اندازه Assassin’s Creed Mirage
جهان Assassin’s Creed Mirage، بسیار کوچک تر از جهان های عناوین Assassin’s Creed Valhalla ،Odyssey و Origins خواهد بود. بغداد خود به چهار منطقه منحصر به فرد از جمله منطقه صنعتی Karhk و باغ های سرسبز Round City تقسیم شده است. یوبیسافت قول بغدادی شلوغ و متراکم را داده و مدیر هنری پروژه گفته است که “ساکنین به تمامی حرکات شما واکنش نشان می دهند.”
همچنین شما قادر خواهید بود تا قلعه الموت خارج از شهر، که خانهی اساسینهای امروزی است را ببینید. با وجود اینکه به این قلعه در سایر اساطیر بازی اشاره شده است، این نخستین عنوانی است که آن را در یکی از بازیهای سری Assassin’s Creed میبینیم.
گیم پلی Assassin’s Creed Mirage
گیم پلی Assassin’s Creed Mirage قرار است این سری را به جایی که از آن شروع کرده یعنی، مخفی کاری، پارکور سریع و ترورهای سریع العمل بازگرداند. Ubisoft Bordeaux میگوید که ” میراژ تکه ای از تمامی بازی های Assassin’s Creed را در خود جای داده است و بازیکنان میتوانند در عین حال که مشتاقانه منتظر بازگشت به ریشههای سری هستند؛ یک برداشت مدرن از گیم پلی و ویژگیهای نمادین بازیهای اولیه را تجربه کنند. ” این توجه محدودتر، به ویژه زمانی که بازی با Assassin’s Creed Valhalla مقایسه شود، تنها با رویکردی روایت محور به منظور پیشرفت و یک نقشه پرمحتواتر برای کاوش آن تکمیل خواهد شد.
ما اولین تریلر گیم پلی Assassin’s Creed Mirage (که می توانید در بالا تماشا کنید) را در رویداد ماه می پلی استیشن در سال 2023 دریافت کردیم. این تریلر یک چشم انداز عالی از مخفی کاری، گزینه های مختلف برای انجام ماموریت ها و تکنیک های ترور Basim، به ما داد. از نظر گیم پلی، بازی بسیار بیشتر از آنچه که تصور می کردیم شبیه به Assassin’s Creed 2 است که البته موضوع خوشحال کننده ای به نظر می رسد. در ادامه میتوانید راجع به عناصر مختلف گیم پلی Assassin’s Creed Mirage اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مخفی کاری در Assassin’s Creed Mirage
یوبیسافت می گوید که عنوان Assassin’s Creed Mirage نسبت به بازیهای اخیر، بر روی مخفی کاری تمرکز بیشتری دارد و این کار حول محور “شناسایی، به دام انداختن، از بین بردن یک هدف و سپس ناپدید شدن” می چرخد. برای پشتیبانی بهتر از عنصر مخفی کاری در Assassin’s Creed Mirage، کمپانی یوبیسافت سیستمهای تشخیص دهندهاش را طوری ترمیم کرده است که میزان توزیع دانهبندی تصاویر و بازخوردها افزایش پیدا کنند.
همچنین ساختار کلی شهر و پشت بامها را برای به کارگیری شیوههای بهتر مخفی شدن بهبود داده و ابزارهای جدیدی برای تسهیل روند مبارزه و فرار، همچون یک مین شناسایی کننده، تعبیه کرده است که در مواجهه با محرک های خارجی، دود پخش کرده و تیرهای دارت مانند پرتاب میکند.
پارکور در Assassin’s Creed Mirage
مشابه وضعیت دو بازی نخست در این سری، پارکور در Assassin’s Creed Mirage هم نقشی بسیار اساسی ایفا میکند. حرکت کردن میان ساختمانها و پریدن از روی پشت بامها در شهر متراکم بغداد، نخستین شیوه کاوش محیط برای شخصیت شما است. کمپانی یوبیسافت به طرفداران اطمینان خاطر داده که این تجربه از هر زمان دیگری بهتر خواهد بود.
ژان لوک سالا، مدیر هنری پروژه می گوید: ” ما سرعت پارکور کردن در بازی را افزایش داده ایم تا بازیکنان در هنگام عبور از شهر احساس چابکی و قدرت کنند.” علاوه بر این، Ubisoft Bordeaux بسیاری از “انیمیشنها و حرکات نمادین” بازیهای گذشته مانند چرخش گوشه و حرکات پارکور جدیدی مانند pole vault را معرفی میکند تا برای عبور از موانع بزرگ به Basim کمک کند.
آدمکشی در Assassin’s Creed Mirage
بازی Assassin’s Creed Mirage تمرکز بیشتری بر روی اهداف آدمکشی خواهد داشت. رویدادهای اصلی آدمکشی در جایی اتفاق میافتند که یوبیسافت آن را ‘Black Box missions’ مینامد. این ماموریت ها در نواحی مختلفی از بغداد قرار می گیرند و شما این حق انتخاب را خواهید داشت که برای رسیدن به هدفتان، راه مورد نظر خودتان را دنبال کنید؛ یعنی برای مثال با قرار گرفتن در بین جمعیت و یا دنبال کردن و ردیابی آن ها از روی پشت بام به جایی که هدف قرار دارد برسید.
میراژ انیمیشن های آدمکشی کاملاً جدید، ابزارهای جدید و قابل ارتقاء اساسین ها و امکان ایجاد تله در محیط را معرفی خواهد کرد. این بازی همچنین یک ویژگی جدید که مشابه با مکانیک Mark and Execute که در عنوان Tom Clancy’s Splinter Cell Conviction معرفی شده را در خود جای داده است که به Basim اجازه می دهد تا به طور همزمان چندین کشتار مخفیانه را انجام بدهد.
داستان Assassin’s Creed Mirage
قرار است داستان عنوان Assassin’s Creed Mirage، خطی تر از بازی های اخیر این سری باشد. سارا بولیو، مدیر بخش داستانی پروژه میگوید که ساختار داستان این بازی به اولین بازیهای Assassin’s Creed بسیار نزدیک بوده و این یعنی میراژ بیشتر از آنچه که بازیکنان در آخرین بازیهای سری AC تجربه میکنند، مستقیم و خطی است.
درحالیکه ما همچنان برای کاوش و آزمایش و انتخاب ترتیب انجام ماموریت های آدمکشی آزادی عمل خواهیم داشت، سارا بولیو می گوید که Ubisoft Bordeux می خواست داستان میراژ یک “روایت بسیار فشرده و خلاصه شده با آغاز و پایانی روشن” باشد.
مصاحبه درباره Assassin’s Creed Mirage
Games Radar در مصاحبه ای اختصاصی با کارگردان خلاق، Stéphane Boudon به سراغ بررسی چگونگی تاثیر میل جامعه برای تجربه ای در مقیاس کوچک تر اما نزدیک به بازی اورجینال، رفته است. Boudon تاکید می کند که با تمرکز بیشتر بر روی مکانیک های کلاسیک مانند مخفی کاری و پارکور، ماجراجویی Basim دارای ابزارهای مخفی کاری بهبود یافته، خواهد بود.
همچنین Boudon میگوید: ” ما ابزارهای مناسب انجام مخفی کاری در بازی را ارتقاء داده ایم؛ برخی از آن ها، ابزارهای قدیمی هستند (بمب دود، چاقوهای پرتابی) که شما از گذشته با آن ها آشناییت دارید. اما تیم سازنده بر روی بهبود یک سری امکانات خاص کار کرده تا امکان بازآفرینی ابزار را به منظور مطابقت بیشتر آن ها سبک بازی مورد نظرتان را به شما بدهد.”
شخصیت بسیم در Assassin’s Creed Mirage
شخصیت اصلی عنوان Assassin’s Creed Mirage، بسیم بن اسحاق است. Basim در جریان رویدادهای داستان Assassin’s Creed Valhalla یک شخصیت مهم به شمار می آمد و میراژ، داستان زندگی این شخصیت در 20 سال گذشته را دنبال خواهد کرد.
سارا بولیو، مدیر بخش داستانی پروژه میگوید که میراژ داستان ” تبدیل یک مرد جوان سرکش به یک استاد اساسین با سرنوشتی پر از کشمکش را دنبال میکند”. ما همچنین به عنوان بخشی از این ماجراجویی، اطلاعات بیشتری در مورد The Hidden Ones و تکامل سازمان باستانی تاسیس شده توسط Aya و Bayek در Assassin’s Creed Origins، کسب خواهیم کرد.