کنسول Xbox 360، کنسولی است که کل نسل گیمرها را تعیین کرده و الهام بخش برخی از بهترین بازی های Xbox One بوده است. این کنسول به بیستمین سالگرد خود نزدیک می شود و همچنان بازی هایی وجود دارند که ارزش وقت گذاشتن و بازی کردن را دارند. بهترین بازی ایکس باکس 360 یا بازی هایی مانند GTA ،Far Cry،Borderlands ،Halo ،Mass Effect و BioShock تنها چند فرانچایزی هستند که باعث شده اند Xbox 360 به یاد ماندنی شود.
ما لیست کاملی از بازی های ایکس باکس 360 ایجاد کردیم تا بتوانید موارد دلخواه خود را بررسی کنید و چند بازی کلاسیک را به مجموعه خود بیفزایید. البته اگر تازه وارد این پلتفرم شده اید ایده هایی از اینکه از کجا باید شروع کنید را به دست خواهید آورد.
بازی Mass Effect 2
Mass Effect 2 اوج بازی های BioWare و فرانچایز نقش آفرینی ادیسه فضای بلند پروازانه EA به شمار می رود. در “فصل میانی تاریک” این مجموعه، Commander Shepard به جستجوی سیارات عجیب و غریب می پردازد. اعضای جسوری را استخدام می کند و دستاوردهای Citadel را ثبت می کند. این داستان با انفجاری آغاز می شود که طی آن شخصیت Shepard به طرز وحشیانه ای کشته می شود، اما دوباره توسط Cerberus، نوعی سازمان شبه نظامی با برنامه سیاسی قوی، ساخته می شود.
سیستم “Paragon/Renegade” از اولین بازی در این مجموعه بازگشته و شما باید هزاران بار تصمیم بگیرید و هر تصمیم شما روی ادامه بازی اثر خواهد گذاشت. گیم پلی بازی تمیز شده و روان تر و سریع تر از بازی اصلی به نظر می رسد. وظیفه خدمه به نظر مهم تر از همیشه است، زیرا قرار است حین جستجوی محیط های بیگانه، با دشمنان بیشتر و بزرگ تری روبرو شوید. به علاوه، با وجود Mass Effect: Andromeda در محیط، زمان مناسبی برای مرور بقیه مجموعه است.
بازی The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls: Skyrim قبل از عرضه در سال 2011، به یکی از مهم ترین بازی های پرطرفدار تاریخ تبدیل شد. به نوعی، مانند LeBron James بازی های ویدیویی با هیاهو پیش رفت. Skyrim یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های جهان باز فانتزی است که تاکنون ساخته شده و با صحنه های جذاب و شگفت انگیز، از رودخانه های خروشان و جنگل های کاج سبز تا کوه های آسمان خراش و چمنزارها پر شده است.
زمانی که یاد بگیرید به زبان اژدهاها صحبت کنید، که پس از هزاران سال از خواب دوباره برگشته اند، می توانید جستجو کرده و راهتان را پیدا کنید. یادتان باشد برای بهبود گیم پلی خود باید از برخی از بهترین حالات Skyrim استفاده کنید.
بازی Portal 2
این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های پازلی جهان مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است. Portal ترکیبی از اجزای پازلی محرک مغز با تاریکی، حس شوخ طبعی نافذ و یک داستان لذتبخش بوده است. به نوعی، Portal 2 به هر روش ممکنی سعی کرد تا داستان اصلی را بهبود بخشد. در داستان اول، شخصیت بازیکن یعنی Chell با استفاده از Handheld Portal Device نمادین، مجموعه ای از پازل های شیطانی را حل می کرد. اکنون هدف فرار از یک مرکز زیرزمینی هزارتو یعنی Aperture Science است.
شخصیت های خنده دار جدید با صداپیشگی های عالی و چندین ترفند جدید در این فضا راهنمای شما هستند. هرگز حس نمی کنید بازی خیلی سخت است و هر موفقیت شما را به بخش پازلی با چالش های بیشتر هدایت می کند. این مجموعه همچنین کمپین همکاری قوی را معرفی می کند که به دو بازیکن اجازه می دهد به طور هم زمان چهار پرتال را قرار دهند و سازنده Valve اجازه می دهد به کشف برخی از طرح های پازلی الهام گرفته بپردازد.
بازی Red Dead Redemption
Red Dead Redemption از زمان عرضه اش به درجه عالی نزدیک بوده است. داستان The Wild West شما را در نقش John Marston، قرار می دهد. قانون شکنی که پس از درگیری با FBI، برای پیدا کردن دوستان قدیمی اش منحرف شده است. گیم پلی جهان باز از سازنده Grand Theft Auto در داستانی غنی و شخصیت های به یاد ماندنی شکوفا شده و در عین حال فعالیت های قابل توجهی را ارائه می دهد که در بهترین کلیشه های غربی ساخته شده است.
نویسندگی و صداپیشگی درجه یک بازی Red Dead Redemption حسی از اصالت را به Mr. Marston و همراهانش القا می کند. اگرچه بازی از نظر بصری خیلی عالی نیست، اما غرق شدن کامل در طبیعت غرب وحشی خیلی هم سخت نیست.
لازم به ذکر است که Game of the Year Edition نیز انتخاب خوبی برای خرید است. زیرا شامل محتوای قابل دانلود گسترش یافته Undead Nightmare است و اگر قبلاً کنسول Xbox 360 داشتید، باید بدانید که این بازی به طور کامل قابلیت سازگاری رو به عقب با کنسول Xbox One را دارد. بازی عالی برای آماده کردن خود برای بازی Red Dead Redemption 2 که در سال 2018 منتشر شد.
بازی Batman: Arkham City
Batman: Arkham City شاید بهترین بازی ابرقهرمانی باشد که تاکنون ساخته شده است. این داستان از لحظه ای که صدای Mark Hamill را به عنوان جوکر می شنوید، توجهتان را به خود جلب می کند. فقط باید پازل های عالی و مکانیسم های جنگی که از انبوه سلاح های زرادخانه Batman استفاده می کنند، را دنبال کنید. با بررسی Arkham Asylum 2009 مشخص می شود که Dark Knight در بخشی از شهر گاتهام گرفتار شده، محکوم شده و توسط زندانیانی از جمله چند شرور Batman نمادین، که هر یک برنامه خود برای شکست Bat را دارند، معروف شده است.
Arkham City نیز همان طرح “بازی یک شب” را دنبال می کند، زیرا Batman توسط Joker مسموم شده و باید قبل از پایان شب راهی برای درمان خود پیدا کند. Arkham City همچنین میزبان سیستم نبرد بی رحمانه مبتنی بر کمبو است و چند گجت Batman (که به او در پیمایش شهرهای خطرناک با کم ترین استرس کمک می کند) باعث جذابیت بیشتر بازی شده است.
بازی Grand Theft Auto V
می دانید که باید چه انتظاری از Grand Theft Auto میت وان داشت: فروشندگان مواد مخدر، ماشین ها، شخصیت های رنگارنگ و مختلف. هفتمین بخش از این مجموعه هیچ تفاوتی با بخش های قبلی ندارد و فیلمنامه خارق العاده ای است که حول محور سه شخصیت پیچیده در شهر خیره کننده Los Santos می چرخد. می توانید انتخاب کنید که این سه شخصیت را با مأموریت های جانبی هدایت کنید، جهان پر از حس خوشحالی پوچ را جستجو کنید، یا حتی با کمک دوستانتان در حالت چند نفره وحشی بازی دزدی کنید.
بازگشت به شهر San Andreas County به معنای بازگشت به پوچ بودن علامت این مجموعه است. جایی که Grand Theft Auto IV‘s Liberty City (و مسیر داستانی اش) احساس جزئی بودن و کندی دارند. GTA V پای خود را روی گاز گذاشته و جلوی این سرعت را نمی گیرد. از تعقیب و گریز خودروها با Franklin تا کشتار دیوانه وار در نقش Trevor، این بازی لحظات مختلفی را برای سه شخصیت خود ارائه کرده که با حس شوخی و جهان باز عظیم به پیش بروند.
حالت چند نفره بازی یعنی Grand Theft Auto Online انعطاف پذیری شگفت انگیزی را نشان می دهد و همچنان با گذشت پنج سال از انتظار اولیه محبوبیت خود را حفظ کرده است. به خصوص زمانی که وارد بهترین حالت های Grand Theft Auto V می شوید.
بازی Call of Duty 4: Modern Warfare
پس از سال ها، بازی های Call of Duty نوعی برجستگی به دست آورده اند. عرضه سالانه با کمپین های مشابه فزاینده و چند نفره باعث خشم بسیاری از بازیکنان شده است. زیرا بازی با این روند آغاز می شود، با این حال Call of Duty 4: Modern Warfare، نشان داد که چرا بسیاری از طرفداران بارها و بارها به این مجموعه بازمی گردند، حتی با کهنه شدن فرمول اصلی بازی. این شاهکار از سکانس آغازین تا انتهای حماسی خود کاملاً مناسب عمل کرده و شخصیت هایی را معرفی کرد که به Call of Duty شخصیت می دهند.
کمپین سه مرحله ای Modern Warfare با لحظات به یاد ماندنی همراه است. شکار رهبران تروریست در Middle East، کنترل آسمان از هواپیمای AC-130 و تلاش برای جلوگیری از هولوکاست جهانی، به نظر می رسد کلیشه ای باشد، اما قبل از انتشار Modern Warfare اینطور نبوده است. این بازی همچنین سیستم چند نفره قابل تنظیم طبقه ای را نیز رواج داده به استانداردی برای این ژانر تبدیل شده است. اگر نمی خواهید سریعاً به سمت Call of Duty: Modern Warfare Remastered در ایکس باکس بروید، نسخه اصلی بازی مربوط به سال 2007 قابلیت سازگاری رو به عقب را دارا است.
بازی BioShock
Bioshock از لحظه شروع بازی با سیستم الهام گرفته از تیراندازی اول شخص، مانند رازی است که در فتنه ای نهفته و احتمالاً حتی یک دقیقه هم حاضر به توقف در بازی نخواهید بود. طراحی صوتی عالی بازی و گرافیک های بی نظیر کمک کرده تا یکی از منحصر بفردترین محیط های بازی ایجاد شود. شهر زیر آب وحشتناک Rapture، سبک هنری الهام گرفته از دهه 50 و ضبط های صوت در سطح شهر پراکنده شده اند و حس واقعی از تاریخ را در ویرانه های جامعه آرمانی ایجاد کرده اند که تا حدودی باعث وحشتناک تر شدن وضعیت شده است.
بازی Dark Souls
اگر از آن دسته افرادی هستید که از تجربه یک بازی تفریحی لذت می برید، از Dark Souls بگذرید. این بازی یکی از بی رحم ترین عناوین در تمام دوران است. ژانر اکشن نقش آفرینی بازی از کشتن شما –بارها و بارها و بارها- لذت می برد، تا زمانی که از خطاهایتان درس بگیرید. پس از آن، دوباره شما را می کشد تا شگفت انگیزتر شود. Souls پر از حماسه، نبردهای رئیسان ناامید کننده و کشف مسیر است که تنها با پیام هایی از سوی دیگر بازیکنان به شما کمک می کند و برابر با تنبیه تمام کسانی است که جرات بازی با آن ها را داشته اید.
کمپین گسترده بازی بیشتر از لذت، درد را برای بازیکنان به همراه دارد، اما هیجان شکست دادن دشمنی که قبلاً شکست او امکان پذیر نبود، هیجان انگیز است. با این حال مراقب باشید، زیرا باید سه هفته را در زیرزمین بگذارنید و سعی کنید بازی Dark Souls را شکست دهید و باز هم praising the sun (اصطلاحی در بازی بیانگر تسکین، لذت یا قدردانی است) ظاهر خواهد شد.
بازی Fallout 3
Fallout 3 می توانست یک فاجعه باشد. Bethesda با برداشتن اضافه های باقی مانده از سازندگانی چون Bethesda و Black Isle Studios، دنیای آخرالزمانی را از دو بازی اول با زمان واقعی خود ساخته و از گیم پلی اول شخص استفاده کرد تا بازی را به روش های مختلفی مشابه مجموعه Elder Scrolls کند. نتیجه موفقیتی عظیم بود و سیستم مبارزه نوآورانه “VATS” به اضافه کردن سطحی از استراتژی که قبلاً در تیراندازی های اول شخص دیده نمی شد، کمک کرد.
در سال های پس از انتشار، محصول جانبی Fallout: New Vegas با استقبال مشابهی روبرو شد، همان اتفاقی که برای Fallout 4، افتاد. اما این اولین ورود Bethesda است که جایگاه ویژه ای در قلب ما دارد. جنگ ها هرگز تغییر نمی کنند و خوشبختانه در Fallout 3 نیز این اتفاق نیفتاد.
بازی Halo 3
Halo 2 نوار را برای تیراندازی اول شخص بالا برد و Halo 3 به عنوان یکی از بهترین بازی های Halo در تمام ادوار آن را کامل کرد. با افزودن یک بازی همکاری آنلاین، مجموعه چند نفره بازی از نظر کیفیت کلی، از انقلابی که در برابر سیستم های چند نفره اجتماعی برپا کرد تا گزینه های شخصی سازی سلاح ها تقریباً بی نظیر است. به علاوه، این بازی همچنان در کیفیت 1080p عالی است و حاوی معرفی حالت Forge است که به بازیکن اجازه شخصی سازی نقشه های چند نفره را برای ایجاد انواع بازی های منحصر به فرد می دهد. منفجر کردن بیگانگان و بازیکنان دیگر) هنوز هم سرگرم کننده است.
بازی XCOM: Enemy Unknown
گرفتن افسار فرانچایز دراز مدت XCOM و ارائه بازی استراتژیکی چرخشی موفق در کنسول خانگی کاری است که به نظر می رسد سازندگان برای بدترین دشمنانشان هم نمی خواهند. اما با وجود XCOM: Enemy Unknown ،Firaxis به نوعی کلاسیک مدرنی را از فرانچایز محبوب درباره دفاع از زمین در برابر حمله دشمنان ساخته است.
دشواری افسانه ای مجموعه در راه اندازی مجدد دست نخورده باقی ماند، از ساعت “شمارش معکوس” ثابت، درخشان استفاده شد تا بازیکنان حتی در مأموریت هایشان هم راحت نباشند. آماده کردن اعضای گروه برای اجرای بی نقص حملات، پاداش زیادی دارد، اما چیزهایی وجود دارند که نسبت به تماشای دائمی سقوط سربازان ناراحت کننده تر هستند، به خصوص اگر آن ها را دوست و خانواده خود بدانید.
بازی Dishonored
ترکیب عالی از اقدامات جذاب، محیط حیرت انگیز و پنهان کاری که رقیب احتمالی فرانچایز Metal Gear Solid به شمار می رود. Dishonored آخرین کتاب “ماجراجویی خود را انتخاب کنید” است. با وجود مسیرهای بسیاری که باید در مأموریت های بازی کامل کنید، قاتل ماورایی Corvo Attano می تواند بدون دیده شدن در بین ساختمان ها حرکت کند، با هر نگهبانی که می بیند با شمشیر بجنگد، یا حتی گروهی از موش ها را احضار کنید تا دشمنان را قبل از اینکه فرصت انجام حرکتی را داشته باشند، ببلعند.
چرخه گیم پلی اکشن-پنهان عالی بازی در یکی از خلاقانه ترین محیط هایی تنظیم شده که تاکنون دیده ایم. شهر الهام گرفته از استیم پانک Dunwall و پر از شگفتی های کافی برای جذب دوباره و سه باره شما به خود است. سرگرمی در Dishonored تا حد زیادی از آزمایشات بازیکنان نشات می گیرد، با انواع ترکیبات توانایی های ویژه و راه حل های غیر مهلک خلاق، شما می توانید بدون کشتن حتی یک نفر کل بازی را انجام دهید، البته اگر به اندازه کافی خلاق باشید.
بازی Bayonetta
Hideki Kamiya بازی های پلاتینیوم شاید دیگر در کسب و کار Devil May Cry نقشی نداشته باشند، اما جانشین این مجموعه یعنی Bayonetta، نزاعی دقیق و سریع و دیوانه کننده است. Bayonetta یک جادوگر و استاد هنرهای رزمی است که شوخی های چرند Devil May Cry’s Dante را ندارد، اما این بازی میل شدید DmC به مسخره بازی را به اشتراک می گذارد. Bayonetta اسلحه هایی را به پاشنه بلندهایش وصل کرده و همچنین لباسی دارد که از موهای خودش ساخته شده و از آن می توان برای از پا درآوردن رئیسان عظیم الجثه استفاده کرد.
بازی Limbo
Limbo یکی از تحسین برانگیزترین بازیدهای ایندی است که در آن شما کنترل پسر جوانی را در یک منظره سیاه و سفید بر عهده می گیرید. در طول این بازی پلتفرمی 2 بعدی نسبتاً کوتاه، باید پازل ها را حل کنید تا راهتان را در جهان مرگبار پر از چاله های بزرگ، چرخ دنده های دورانی و عنکبوت های غول پیکر پیدا کنید. جهت گیری بی نظیر بازی به فضای ترسناک بازی Limbo کمک کرده و بازی ثابت کرده که یکی از بهترین عناوین موجود برای انتخاب های پنج دقیقه ای است. Limbo فرار عالی از بازی های شلوغ، پر سر و صدا و پر از HUD است که به بازی با آن ها عادت کرده ایم.
بازی Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto III ابتدا بازیکنان را از شهر نیویورک در سال 2001 به Liberty City می برد. اما تنها در نسل بعدی Grand Theft Auto IV بود که توانستیم کلان شهرها را با شکوه واقعی شان ببینیم. شخصیت Niko Bellic، شخصیت پیچیده ای است، که توسط خاطراتی که در Eastern Europe ساخته به خطر افتاده و در عین حال به طور هم زمان سعی می کند زندگی جدیدی را در ایالات متحده آغاز کند.
او با بهترین پشتیبانی ها از بازیکنانی احاطه شده که تاکنون دیده شده است. همچنین شخصیت های برجسته ای مانند Little Jacob و Brucie Kibbutz نیز به عنوان عامل بهتری نسبت به شخصیت Bellic است. Cousin Roman و نقل قول های بسیار او از زمان انتشار بازی و نزدیک به یک دهه گذشته، به شوخی های بدیع تبدیل شده است.
چیزی که باعث شده Grand Theft Auto IV به یک بازی کلاسیک تبدیل شود، بازیگران و شخصیت ها یا حتی سطح آزادی بی سابقه ای که به بازیکنان داده شده نیست، بلکه دیدگاه تاریک و بدبینانه “American Dream” است. می توانید هنگام جستجو در Liberty City هر کاری که دوست دارید انجام دهید ولی شما و Bellic باید آماده باشید که با عواقب آن روبرو شوید.
بازی Far Cry 3
ترکیب اکتشافات در جزیره ای گرمسیری زیبا با نبردهای دشوار، لحظات مخفی و چند صحنه از بهترین صحنه های “popcorn” که تاکنون در بازی دیده ایم باعث شده بازی Far Cry 3 از آغاز داستان سردرگم کننده اش تا پایان در واقع به سواری ترن هوایی شباهت داشته باشد. این بازی به این مجموعه نیروی تازه ای بخشیده و سه بازی دیگر را ایجاد کرده است.
Far Cry 4 ،Far Cry Primal و بازی بعدی Far Cry 5. مورد ویژه ای که درباره بازی وجود دارد و غیر قابل انکار است، جهان تاریک، خطرناک و فوق العاده سرگرم کننده اش است. شنیدن مونولوگ “تعریف جنون” به تنهایی برای تحریک برخی موج سوارها و شکارچیان بازی های بزرگ کافی است که پس از یک انفجار بزرگ و سالم ایجاد می شود.
بازی Borderlands 2
اولین Borderlands که دنیای Pandora را به ما معرفی کرد، زمین بایر و پر از راهزن، سلاح ها، سلاح های بیشتر و حتی بیشتر بود. این مجموعه هر چیزی که Borderlands را به ضربه ای مهلک تبدیل کرده بود داشت و آن را دو برابر بهبود بخشیده بود. Borderlands 2 بزرگ تر، بدتر، سرگرم کننده تر و رنگی تر است و به یکی از بهترین تجربه های بازی های مشترک تبدیل شده است.
Borderlands 2 غنائم افسانه ای تر، سلاح ها متنوع و جدیدتر و رئیسان جدیدی را به ما معرفی می کند. محیط ها متنوع و خوشبختانه رنگی تر از نسخه اصلی هستند، Game of the Year Edition، که شامل تمام محتوای قابل دانلود است، بهترین مورد از Tiny Tina’s Assault در Dragon Keep است و تنها برای چند دسته دلار بیشتر، ارزش بررسی را دارد.
بازی Halo: Reach
پس از انتشار بازی Halo 3 و اسپین آف آن یعنی Halo 3: ODST، به نظر می رسید که فرانچایز تیراندازی اول شخص Bungie به پایان رسیده است. اما این استودیو یک داستان دیگر هم برای تعریف کردن داشت. Halo: Reach نقطه اوج تمام علاقه و تجربه ای که سازندگان از آغاز کارشان در Halo داشتند را به نمایش گذاشت. ساخت Master Chief به نفع گروهی از Spartans که وظیفه دفاع از سیاره Reach را در مقابل نیروی بیگانه عظیمی دارند. این داستان زمانی غم انگیز می شود که از قبل پایان آن را می دانیم، اما به طور کلی سفر احساسی و دلهره آور در طول مسیر بود که باعث خاص شدن داستان شده است.
Halo: Reach همچنین یکی از بهترین حالت های چند نفره را در کل این مجموعه دارا است. با توانایی ها و سلاح های شخصیت ها که تغییری را در فرمول همیشگی بازی ها ایجاد کرده است. منطقه The Forge World نیز به بازیکنان اجازه می دهد خود را سرگرم کنند و برای ایجاد تفریحات نوستالژیک در نقشه کلاسیک ” Blood Gulch” توسعه یافته است.
بازی Rock Band 3
مجموعه Guitar Hero ممکن است شور و اشتیاق بازیکنان را در ژانرهای ریتمی و موسیقی برافروخته باشند، اما Harmonix’s Rock Band آن را به یک پدیده جهانی تبدیل کرده است. با وجود کنترل عالی گیتار در مجموعه های قبلی به عنوان پایه، Harmonix طبل و انواع آوازها را برای ایجاد بازی چند نفره نهایی، همراه با آهنگ هایی از سبک های مختلف موسیقی اضافه کرد تا تقریباً همه سلیقه ها را سرگرم کند.
بازی های بعدی دارای ویژگی های دیگری شامل صفحه کلید جانبی بودند، اما فقط بازی اصلی بیشتر از همه در خاطره ها ماند. تکان خوردن با گیتار، در حالیکه دوستانتان طبل می زنند و آهنگ In Bloom را می خوانند هرگز قدیمی نمی شود و حالت تک نفره عالی بازی هم به اندازه بازی گروهی سرگرم کننده است.
بازی BioShock Infinite
BioShock Infinite تصمیم گرفت که به طور کامل محیط معروف خود که باعث محبوبیت دو بازی قبلی شده بود یعنی Rapture را ترک کند. به جای داستانی هشدار دهنده از Randian Objectivism، این بازی روایتی از ناسیونالیسم اشتباه با یک شهر شناور در آستانه نابودی در دستان پیامبر (رهبری) دیوانه بود. نقش شما در داستان به عنوان یک قمار باز بدهکار یعنی Booker DeWitt، به سرعت مشخص نشده است، اما طی 10 یا چند ساعت بیشتر، موارد افشا شده نه تنها باعث تغییر درک شما از وقایع گذشته، بلکه کل جهان می شود.
اینکه BioShock Infinite یک تیراندازی اول شخص فوق العاده خلاقانه است که با قدرت های شبه علمی با اسلحه بازی های سنتی و دستگاه Skyhook جدید ترکیب شده، که به Booker اجازه می دهد سریعاً از خطر فرار کند یا حتی در کمین دشمن باشد، همه چیز را بهتر کرده است. زمانی که به پایان عالی بازی برسید، قلب شما تند می زند و می خواهید دوباره کل بازی را تجربه کنید.
بازی Gears of War 3
Gears of War 3 اوج بازی های هیجان انگیز Epic Games از تیراندازی های پوششی است. برای فداکاری و کشف گذشته در بخش پایانی برای Marcus Fenix و اعضای گروهش آماده شوید. کمپین دلخراش بازی هم وحشیانه و هم احساسی است. محیط های بسیار زیبا و پر از لحظات مهیج وجود دارد. بازی دارای ویژگی چند نفره قوی با نقشه های فوق العاده است که از گیم پلی منحصر بفرد و پوششی پشتیبانی می کنند. طول عمر آن در تعداد دستاوردها و تنظیمات دشواری گسترده نهفته است. البته نیازی به گفتن نیست که موج دشمنان برای قتل عام در حالت Horde به روز شده اند.
بازی Call of Duty 2
در سال 2005، لیست بازی های اول شخص برای Xbox 360 خیلی چشم گیر نبود. Perfect Dark Zero و Kameo نتوانستند تأثیر زیادی بر مخاطبان بگذارند، اما Call of Duty 2 بازی ای بود که حتماً باید خریداری می شد. کمپین تک نفره عالی تیراندازی The World War II بازیکنان را در نقش سربازان روسی، آمریکایی و انگلیسی قرار می داد که باید در مقابل آلمانی ها مبارزه کنند و با لحظات تاریخی معروفی چون حمله D-Day کامل می شد.
بازی چند نفره Call of Duty 2 همان چیزی بود که باعث درخشش بازی شد. با این حال، این بازی پر از تیراندازی با تفنگ عالی و تأکید بر مبارزات آهسته و روشمندی که دیگر در بازی های تیراندازی معاصر شاهد آن نیستیم. بدون وجود هیچ گونه پاداش برای قتل عام و یا تجهیزات شخصی سازی، تنها چیزی که بین شما و دشمنانتان قرار می گیرد، مهارت شما در استفاده از کنترلر است.
بازی Dead Rising
با توجه به اینکه مجموعه Resident Evil مقداری از حس شوخ طبعی خود را از دست داده و بیشتر حس ترس و وحشت و اکشن را وارد کرده است، Capcom خلاء را حس می کرد و به نظر باید آن را پر می کرد. Dead Rising سازنده Keiji Inafune دقیقا همان چیزی است که دکتر تجویز کرده است. این بازی از فیلم کلاسیک Dawn of the Dead از George Romero الهام گرفته است. این بازی روزنامه نگار Frank West را در مرکز خریدی پر از زامبی قرار می دهد. هیولاهای زامبی مانند، نه جهش یافته، اما زامبی هایی کامل و درست حسابی.
طرح اصلی Dead Rising فقط دشمنانی که با آن ها می جنگید نیستند، بلکه چیزی است که با آن به مبارزه می پردازید. علاوه بر تفنگ ها، چوب های بیس بال و بمب هایی وجود دارند، Frank می تواند با اره به دنبال زامبی ها بیافتد، آن ها را غرق در خون کند و زمان کافی هم برای انجام این کار دارد. این بازی ای است که در آن شخصیت از چیزی که روبرویش قرار دارد نمی ترسد. نگرش بی دغدغه او نسبت به آخرالزمان یکی از آن مواردی است که اخیراً شاهد بازگشت آن در Dead Rising 4 بوده ایم.
بازی Assassin’s Creed Brotherhood
Assassin’s Creed II بسیاری از معایب بازی اصلی اکشن-پنهان کاری تاریخی را برطرف کرده است. این معایب شامل سرعت ضعیف، ساختار تکراری و شخصیت های کسل کننده بود. اما Assassin’s Creed Brotherhood حدود 20 سال بود که به عنوان بهترین بازی Assassin’s Creed نسل Xbox 360 شناخته شد. تغییر بیشتر Ezio به یک قاتل کهنه کار که در تلاش برای سرنگونی خانواده فاسد Borgia است. داستان بازی برخلاف هر چیزی دیگری در این مجموعه، به اوج هیجان می رسد و شخصیت های عالی مانند Leonardo da Vinci با پیشرفت بازی حس شوخ طبعی بیشتری را ارائه می دهند.
با این حال جایی که Assassin’s Creed Brotherhood زمینه جدیدی را ایجاد کرده است، سیستم Brotherhood آن است، که به Ezio اجازه می دهد در طول مأموریت ها افراد تازه کاری را فرا بخواند یا آن ها به نفع خودش و برای دریافت غنائم و تجربیات بیشتر به بیرون بفرستد. علامت دادن به یک قاتل برای ظهور ناگهانی و قتل عام یک هدف نامشخص همیشه هیجان برانگیز است و این ویژگی ای است که در بسیاری از بازی های اخیر نادیده گرفته شده است.
بازی Rayman Origins
مجموعه Ubisoft’s Rayman با وجود اسپین آف Rabbids که در بسیاری از بازی ها نقش مهمی داشت و در عین حال قهرمان بی حاشیه ای در حاشیه نشسته بود، در گمنامی به سر می برد. این موضوع با Rayman Origins تغییر کرد. یک بازی پلتفرمی دو بعدی مبتکرانه که بر اساس سادگی بازی های قبلی ایجاد شده بود، اما سبک بصری کارتونی زیبا و چند سطح طراحی عالی را در این ژانر به نمایش گذاشت که پیش از این دیده نشده بود.
این بازی همچنین با موسیقی متن عجیب، طراحی خنده دار دشمنان، بازی مشارکتی و تأکید بر اجرای عالی و ادامه حرکت ساخته شده و چیزی است که خارج از مجموعه Sonic the Hedgehog شاهد آن نبوده ایم. مجموعه Rayman Legends نیز برای Xbox One در دسترس است که مراحل ویژه موسیقی را به فرمول اصلی Origins اضافه کرده است.
بازی Saints Row: The Third
مجموعه The Saints Row با بازی دومش به سمت عناصر برجسته خود سوق پیدا کرده است. اما Saints Row: The Third بود که این مجموعه را در مسیری واقعاً عالی به پایان عمیقش می رستاد. با توجه به اینکه Third Street Saints اکنون زندگی خود را به عنوان افراد مشهور ادامه می دهند، تأییدیه های سازمان نابکاری که به عنوان Syndicate معروف بود جلب توجه کرده است و زمینه را برای جنگی که سرنوشت Steelport را مشخص می کند، آماده می کند.
با وجود ضرب و شتم جهان باز مسخره ای که می خواهد با مجموعه Grand Theft Auto رقابت کند و بازی مشترکی که باعث شده همه چیز گیج کننده تر باشد، Saints Row: The Third نسبت به بازی های قبلی خود مسخره تر است. هیچ بازی دیگری در بازار وجود ندارد که به شما امکان دهد با استفاده از یک اسباب بازی بزرگ سالانه – شاید در بهترین حالت- دشمنانتان تسلیم خود کنید.
بازی Mark of the Ninja
سازنده Klei مدت هاست به دلیل سبک هنری کارتونی زیبا و عالی اش و ترکیب ژانرها شناخته شده است و بازی Mark of the Ninja یقیناً یکی از بهترین بازی های پلتفرمی است که در این بین قرار دارد. پلتفرم های کلاسیکی مانند Ninja Gaiden با پنهان کاری فعال Splinter Cell ترکیب شده و برای تکمیل آن باید دقت زیادی داشته باشید. قبل از اینکه توسط دشمن شناسایی شوید و به سرزمین های دور فرستاده شوید، فرصت خیلی کمی دارید.
اگرچه هنوز دنباله این شاهکار Klei را دریافت نکرده ایم، اما این بازی از مقلدان، شامل سه بازی Assassin’s Creed Chronicles الهام گرفته است. با این حال این بازی ها که جلوه های بصری زیبای Mark of the Ninja را ندارند و این چیزی است که کل بازی را به هم پیوند زده است.
بازی Braid
بازی پازلی سورئال با پیچ و تاب فراوان، شاید هدف Braid نجات دختری است که با پریشانی در حال گشتن در شش جهان کتاب داستانی است. اما طراحی هوشمندانه معما و داستان های پخته آن لذت بخش تر از مردن Mario است. موسیقی و دنیای آبرنگی بازی شما را مسحور خواهد کرد و در نهایت باید گفت استفاده پیچیده از تغییرات زمانی عالی است.
بازی Skate
در زمانی که مجموعه بازی های Activision’s Tony در اوج محبوبیت خود بودند، Electronic Art این جرات را داشت که بازی ها را با بازی اسکیتی خود به چالش بکشد. Skate بسیاری از عناصر بازی که در بازی های رقیب بود را از بین برده و در عوض روی واقعیت و چالش های بی امان ورزشی تمرکز کرده و با شخصیت های اسکیتی عالی مانند Rob Dyrdek کار خود را تمام کرد.
مانند هر بازی اسکیت بوردی که ارزش بررسی را دارد، Skate نیز شامل موسیقی متن عالی و آهنگ های هیپ هاپ است. همچنین زمانی که در تلاش برای انجام حرکات نمایشی هستید که در نهایت روی سنگ فرش ها به پایان می رسد، هنرمندانی مانند Bad Brains ،Agent Orange ،Black Flag ،Dead Prez و Rick Ross گوش های شما را نوازش می دهند.
بازی Battlefield 3
استودیوهای Electronic Arts و Dice با Activision’s Call of Duty: Modern Warfare 3 در سال 2011 با Battlefield 3 پا به پای هم پیش رفتند. این بازی توانست آنچه را طرفداران نسل بازی های تیراندازی اول شخص از دست داده اند، به آن ها بازگرداند. ترکیب تخریب محیط با نبرد با وسیله نقلیه و نقشه های بسیار- حتی در Xbox 360 کهنه کار – باعث شد Battlefield 3 تجربه ای از بازی چند نفره را به دست آورد که بزرگ تر، پر سر و صداتر و جذاب تر از هر چیز دیگری در Modern Warfare 3 بود و این لحظات پس از شش سال فقط در بازی Battlefield چشم گیر و جذاب هستند.
اما نمی توان مبارزات کمپینی بازی Battlefield 3 را هم نادیده گرفت. با وجود رویکرد واقعی تر به مبارزات مدرن و نقش آمریکایی در Middle East، حالت داستانی کوتاه مانند سواری یک ترن هوایی است و زمانی که اصلاً انتظارش را نداریم، این لحظات تلخ و شیرین به پایان می رسد.
بازی Geometry Wars: Retro Evolved
Xbox 360 به بازیکنان این فرصت را داده تا گرافیک هایی بیش تر از چیزی که قبلاً دیده بودند را تجربه کنند. اکثر بازی های راه اندازی شده این سیستم از این فناوری در حد کمال استفاده کرده اند. سپس Geometry Wars: Retro Evolved به وجود آمد. این بازی در اصل شامل بازی های جایزه ای در Project Gotham Racing 2 وجود داشت، بازی تیراندازی جنگی الهام گرفته از رترو بسیار ساده، چالش برانگیز و اعتیادآور بود.
زمانی که همچنان تمایزی بین این عناوین و بازی های بزرگ تر با سطح بالاتر وجود داشت، به ایجاد موج جدیدی از بازی هایی با مقیاس کوچک تر در پلتفرم Xbox Live Arcade کمک کرد. در نهایت محبوبیتش منجر به دو مجموعه بسیار عالی شد. این روزها بازی های سبک رترو بسیار خشن هستند، زیرا انفجارهای چند وجهی زیبای Geometry Wars به هموار شدن این مسیر کمک کرده است.
بازی L.A. Noire
L.A. Noire توسط Rockstar منتشر شده است، اما تیراندازی سوم شخص و دزدی معروف در مجموعه های Grand Theft Auto بخش بسیار کوچکی را در این بازه زمانی اجرا می کند. بازی L.A. Noire عمدتاً یکی از بازی های ماجراجویی دیالوگ محور و جستجویی است. آمریکای پس از جنگ بازی تاریک، دلگیر و کمی مبهم است. نیروهای پلیس گاهی اقداماتی انجام می دهند که آن ها را تا سطح جنایتکارانی که سعی می کنند آن ها را دستگیر کنند، پایین می آورد.
بخشی که بازی L.A. Noire در آن درخشش زیادی داشته است، سیستم مصاحبه انتخابی پیچیده است، که از چهره های ضبط شده استفاده می کند تا به بازیکن اجازه دهد از سرنخ های بصری برای تعیین اینکه فرد مشکوک حقیقت را می گوید یا خیر، استفاده کنند. تشخیص درست در زمانی که افراد قصد گمراه کردن شما را دارند و به شواهدی در دفترچه شما اشاره می کنند، به شدت و به طرز باورنکردنی راضیکننده است. فقط در صورتی از آن ها خواسته می شود دروغشان را توضیح دهند که بخواهند از اتهامات شما عقب نشینی کنند و معذرت خواهی که تنها چند ثانیه بعد رخ می دهد، یک کمدی جذاب و ناخواسته را ایجاد می کند.
بازی Splinter Cell Blacklist
مجموعه The Splinter Cell کارش را به تدریج از سال 2002 شروع کرد و از جاسوسی بدون تلاش به روایت انتقام شخصیت محور که در Splinter Cell Conviction می بینیم، تغییر پیدا کرد. با وجود Splinter Cell Blacklist ،Ubisoft Toronto سعی کرده است با حلقه گیم پلی که به همه بازیکنان اجازه می دهد از آخرین سفر Sam Fisher لذت ببرند، بهترین بازی را به هر دو روش بسازد. از فرار بدون کشتن “شبه” تا حملات همه جانبه، هیچ مسیر اشتباهی برای بازی کردن Blacklist وجود ندارد و به همین ترتیب حالت کمپینی آن به شکل نامتناهی قابل پخش است.
بازی Blacklist همچنین شاهد بازگشت مأموریت های مشارکتی و حالت چند نفره رقابتی و منحصر بفرد Spies در مقابل Mercs بوده است، که مانند همیشه اعتیادآور و آشفته است. هیچ بخش از بازی به گونه ای نیست که حس شود طی به روزرسانی های بعدی اضافه شده است. آن ها به طور هماهنگ کار می کنند تا یکی از کامل ترین بازی هایی که تاکنون انجام داده ایم و بازی که به شدت به یک دنباله بعدی نیاز دارد را ایجاد کنند.
بازی Assassin’s Creed II
مجموعه Assassin’s Creed در طول سال ها با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده است. خوشبختانه، اگر پس از این همه سال، دلیل بازگشت به این فرانچایز را فراموش کرده باشید، Assassin’s Creed II به شما کمک می کند تا دوباره عاشق این مجموعه شوید. وارد Animus شوید تا از روی پشتبام ها پرواز کنید و Templars شرور را به عنوان Ezio Auditore، یکی دیگر از اجداد Desmond (یکی از شخصیت های اصلی از بازی اول) را نابود کنید.
Assassin’s Creed II با داشتن زیر داستان های عالی Leonardo Da Vinci و شهرهای شاخص بازسازی شده در واقع تاج جواهرگونه این فرانچایز محسوب می شود. اگرچه، ورودی های بعدی در برخی از سیستم ها ارتقاء یافتند، اما ACII همچنان سخت ترین بازی در این مجموعه است که دارای بهترین تعادل بین داستان علمی تخیلی دیوانه وار و تاریخ مخفی است. با این همه، Ubisoft تصمیم گرفته سه گانه کاملی را درباره Ezio بسازد.
بازی Dead Space
Capcom عناصر اکشن را که در Resident Evil 4 معرفی کرده بود در دنباله های بازی نیز گسترش داد. همین باعث شد که بازی در عین طراحی خوب، فاقد ترسی باشد که باعث عالی بودن بازی های قبلی شده بود. با این حال، Visceral Games برای پر کردن خلاء با Dead Spaces ایجاد شده اند. بازی وحشتناک علمی-تخیلی دارای تمام تنش های Resident Evil است و Necromorphs آن از زامبی هایی که در بسیاری از بازی های دیگر در این سبک شاهد آن ها بوده ایم فاصله زیادی داشت.
با این حال، چیزی که باعث شده بازی Dead Spaces از این مجموعه برجسته باشد، خشونت موجود در آن بود. مخوف و بی امان بودن آن، شکست در تکمیل بخشی از بازی- گاهی فقط با یک اشتباه کوچک- باعث ایجاد انیمیشنی شده که در آن قهرمان اصلی Isaac به حالت باشکوهی کشته می شود. این بازی ماهرانه است، البته اگر مجبور نشوید دوباره سرتان را از بدن جدا کنید.
بازی The Walking Dead: A Telltale Series
Telltale Games به خاطر بازی ماجراجویی مبتنی بر داستان عالی اش، که فرانچایزهایی مانند Borderlands و Batman را با موفقیت پوشش داد، به محبوبیت زیادی در نسل گذشته دست یافت. اما بازی The Walking Dead بود که به بالا بردن سطح استودیو تا فوق ستاره شدن کمک کند. روایت دلخراش و احساسی Lee Everett و دختر جوان به نام Clementine به جداسازی بازی از سایر بازی های پر مخاطب زامبی محور و اکشن موجود در بازار کمک کرد و Telltale جرات کشتن یکی از بهترین های خود را پیدا کرد، حتی در فصل دوم هم این داستان ادامه پیدا کرد.
ظاهر واقع گرایانه بازی به محبوبیت روز افزون آن تا سال 2012 کمک کرد. سبک هنری بازی The Walking Dead این حس را القا می کند که یکی از نویسندگان کتاب های Robert Kirkman وارد زندگی شده و مکانیسم گیم پلی ساده بازی به این معنا است که توسط گیمرهایی با همه سطوح توانایی قابل اجرا است.
بازی DmC: Devil May Cry
ایجاد یک جهان جایگزین، با راه اندازی مجدد، با نسخه جدیدی از Dante حرکت جسورانه ای برای Ninja Theory به شمار می رود، اما این موضوع به طور کامل در DmC: Devil May Cry جبران شد. بازی اکشن مدرن همان مبارزات شورانگیز و طراحی دشمنان ناخوشایندی را دارد که در چهار عنوان اصلی مشاهده می شد، اما شخصیت های اصلی و لحن ترسناک با روند طراحی معاصری که قبلاً دیدیم، همخوانی بیشتری دارد. Dante یک فرد هوشمند است، اما احساسات او دیگر اغراق نمی کنند و بازیگران پشتیبان اطراف او کاملاً مناسب داستان هستند.
اگرچه DmC به جای حالت معمول 6، اکشن را تا 30 فریم بر ثانیه پایین می آورد، اما به سختی می توان گرمای مبارزات را تشخیص داد. اکثر حرکات کلاسیک Dante شامل ”Stinger” بازگشته اند و توانایی های او در هر یک از نبردها با رئیسان با شکوه بازی مورد آزمایش قرار می گیرد.
بازی Tomb Raider
تقلید، صادقانه ترین شکل تملق و چاپلوسی است و وقتی در سال 2013 برای اولین بار راه اندازی مجدد Tomb Raider معرفی شد، شباهت های آن به مجموعه Uncharted مشخص بود. از قضا، بازی Uncharted در زمان عرضه، دارای همین تشبی ها نسبت به بازی های قبلی Tomb Raider بود. Crystal Dynamics فقط ماجراجویی های Nathan Drake را کپی نکرد، بلکه از آن ها به عنوان نقطه شروعی برای ماجراجویی اکشن، ترسناک، ناامید کننده و مهیج استفاده کرد که پر از توسعه شخصیت ها برای قهرمان Lara Croft that هستند که قبلاً او را ندیده ایم.
با تمرکز زیاد روی پنهان کاری، معماها و پلتفرم های محیطی، Tomb Raider به اندازه سفرها و گشت و گذارهای Drake آدرنالین مصرف نمی کند، اما نیازی هم به این کار نیست. حتی ساکت ترین لحظات این بازی هم فرصتی در نظر گرفته می شوند تا شما را به یک دنیای نفس گیر بفرستند و این چیزی است که آمادگی اش را نداشتیم.
بازی Forza Horizon
مجموعه Forza Motorsport طرفداران بسیاری دارد که مشتاق اند روی آخرین و عالی ترین پیست ها با ابر خودروهایشان مسابقه بدهند، اما بازی جذابیتی برای افرادی که علاقه ای به ماشین ندارند، ندارد. زمین بازی Forza Horizon به طرز چشم گیری تغییر کرده است. با صدها مسابقه و چالشی که باید انجام دهید شما را به کوه های Colorado پرتاب می کند. این بازی یک مسابقه واقعی است که به شما اجازه می دهد به جای حرکت در طول مسیر پیشرفتی باریک، خودتان را سرگرم کنید.
لحظات تماشایی در Forza Horizon از بهترین لحظات در کنسول Xbox 360 هستند. از یک سو شما باید با هواپیما مسابقه دهید تا به خط پایان برسید و مادامی که با بیشترین سرعت در حال حرکت هستید، موجودات و پرنده های مختلفی در آسمان بالای سر شما می چرخند. Forza Horizon سعی نمی کند “Forza در یک دنیای واقعی باشد”، اما در عوض موجودی خاص خودش است – این موجود هم آرام بخش و هم نشاط آور است. این بازی عالی، برای افرادی است که در مسابقات شبیه سازی تازه کار هستند.
بازی Trials Evolution
این نسل از Trials Fusion ممکن است با ترفندهای آزاد و چالش های اضافی برای فرمول پلتفرمی موتور سیکلت معرفی شود، اما این Trials Fusion کنسول Xbox 360 بود که این مجموعه را در اوج خود مشاهده کرد. با وجود دوره هایی که استقامت شما و همچنین رازهای کنترل حساس بازی را آزمایش می کنند مشخص می شود که در این بازی چیزی باب میل همه نوع بازیکن وجود دارد.
حالت کمپینی Trials Trophy باعث شده بازی به تنهایی سرگرم کننده باشد. اما زمانی که بازیکن دیگری را وارد می کنید، آن Evolution شروع به درخشیدن می کند. مسابقه در برابر حریف و سرزنش آن ها هنگام شکست اهدافی که شما هم سعی در انجامش داشتید یکی از بهترین حس ها در جهان است. کنترل جایگاه نخست در ”Gigatrack” حداقل برای چند هفته به شما حس غرور می دهد.
بازی Alan Wake
Remedy Games با تأکید بر شخصیت های دلسوزی که در جای دیگری از این ژانر پیدا نمی شوند، شهرتی را در بازی های اکشن و فضایی به دست آورد و شاید تأخیر طولانی مدت Alan Wake بهترین نمونه آن باشد. Wake شخصی است که داستان خود را – که به یاد نمی آورد- حین جستجو به دنبال همسر گمشده اش پیدا کند. او باید حین شکار شدن توسط موجودات مرموز حقیقت را کشف کند. با استفاده از سلاح های سنتی و یک چراغ قوه که قادر به نابودی جانوران است، پیچ و خم بازی در تیراندازی سوم شخص از آن زمان به بعد تکرار نشده است. محیط وحشتناک بازی یکی از بهترین مواردی است که توسط Remedy خلق شده است.
بازی Castlevania: Lords of Shadow
پس از دهه ها گسترش جهان Castlevania ،Konami تصمیم گرفته است که این مجموعه را دوباره راه اندازی کند. استودیوی اسپانیایی یعنی Mercury Steam را موظف کرده برداشت جدیدی از نبرد ابدی Belmonts و Dracula را ارائه دهد. نتیجه آن هم Castlevania: Lords of Shadow شد. بازی که مضامین شیطانی اش را در طول یک بازی ماجراجویی اکشن و درگیرکننده نشان داد. اگرچه بازی به شدت سرگرم کننده است، اما Castlevania فقط در نامش وجود داشت.
با این حال، زمانی که بازیکنان پایان بازی را دیدند همه چیز تغییر کرد. این باعث تغییر ادامه بازی شد. تغییرات نهایی مربوط به Dracula و شخصیت اصلی بازی، Gabriel Belmont، نتیجه کامل و عالی شاهکار Mercury Steam بود و البته یکی از مواردی است که در تمامی دنباله های بازی برترین نبوده است.
بازی Fable II
نسخه اصلی این بازی، یعنی Fable، از جانب مایکروسافت و استودیو Lionhead، به عنوان یکی از بلند پروازانه ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ، با سطح بی سابقه ای از تعاملات جهانی و انتخاب هایی که در اختیار بازیکن قرار می دهد، معرفی شد. اما در برآورده کردن انتظارات طرفداران ناکام ماند. اما در مورد Fable II این گونه نبود. این نسخه در سیستم های گیم پلی و همچنین دنیای فانتزی Albion به خوبی گسترش یافت. Fable II با داشتن دنیای بزرگ تری برای جستجو، انتخاب های گسترده تر و مهارت های جذابی که در نسخه اصلی نیز وجود داشت، همچنان نقطه اوج این مجموعه به حساب می آید.
بازی Brothers: A Tale of Two Sons
سازنده این بازی، یعنی Starbreeze، بیشتر به خاطر تیرانداز های خشن اول شخص خود مانند The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay، شناخته می شود، به همین دلیل انتشاری بازی ماجراجویی و احساسی Brothers: A Tale of Two Sons توسط این کمپانی، کاملاً غیر منتظره و عجیب بود. البته این بدان معنا نیست که داستان بازی از جذابیت کمتری برخوردار باشد. داستان سرایی ساده و مؤثر این بازی و همچنین قابلیت کنترل دو برادر به صورت هم زمان، چیزی است که به ندرت در بازی های ویدیویی می بینیم و سبک هنری پر زرق و برق آن، در عین سادگی که دارد، از گیرندگی بالایی برخوردار است.
بازی DJ Hero 2
اشتیاق بازی های مربوط به موسیقی در سال های اخیر از بین رفته است، اما در دوران اوج Xbox 360، هیچ بازی ای بهتر از DJ Hero 2 نبود. در این بازی، تمام آنچه که موجب محبوبیت نسل های قبل از آن شده بود، به کار رفته که از میان آن ها می توان به کنترل صفحه گردون DJ و فضایی برای خلاقیت بازیکن اشاره کرد.
لیست پخش آن نیز شامل آهنگ های پرطرفدار از هنرمندانی مانند Jackson 5 ،Busta Rhymes ،Damian Marley ،Rihanna ،The Crystal Method و حتی Donna Summer می شد. برای کسانی که بیشتر تمایل دارند به عنوان MC برای مهمانی DJ Hero 2 فعالیت کنند، گزینه ای برای رپ و آواز به همراه آهنگ های درون بازی برای آن ها وجود دارد.
بازی Fight Night Champion
Electronic Arts حالت داستانی را وارد سری بازی های Madden و FIFA این نسل کرد، اما مجموعه Fight Night آن، نیم دهه قبل تر از اینکه Fight Night Champion بی ارزش شمرده شود، یک شاهکار محسوب می شد. پس از آنکه Andre Bishop، بوکسور سابق المپیک، برای جرمی که مرتکب نشده بود، توسط پلیس دستگیر شد، باید آنقدر در رشته بوکس کار می کرد تا دوباره به زندگی سابق خود بازگردد. این کار را با مبارزه ای در زندان با دستانی برهنه (بدون دستکش بوکس) در برابر neo-Nazis شروع کرد.
داستان این بازی، در قسمت های مهم آن حتی بر روی گیم پلی نیز تأثیر می گذارد. مثلاً دست شکسته Bishop در مراحل بعدی مبارزه غیر قابل استفاده است و ساده شدن کنترل مشت زنی باعث شده که اجرای استراتژی ها نسبت به بازی های قبلی راحت تر شود. شما باید مشت ها و حرکات خود را خیلی دقیق و برنامه ریزی شده اجرا کنید، در غیر این صورت شکست خواهید خورد.
بازی Ghost Recon: Advanced Warfighter
پیش از آنکه داستان های علمی تخیلی آینده نزدیک به ترند اخیر صنعت بازی تبدیل شود، Ubisoft با انتشار Ghost Recon: Advanced Warfighter جایگاه جدید پیدا کرد. طولی نکشید که در بازی نشان داد Captain Scott Mitchell و گروهش با یک کودتای عظیم در Mexico City مبارزه میکنند. آن ها به شدت جنگیدند تا از فروپاشی کشور جلوگیری کنند و Mitchell برای زنده ماندن باید از تاکتیک های چند نفره و سلاح های پیشرفته نظامی استفاده کند.
برخلاف بازی های اخیر Ghost Recon، که در آن تاکتیک های تیم شما تا حد زیادی به صورت خودکار بود و شما می توانستید بیشتر بر روی تیراندازی تمرکز کنید، Advanced Warfighter باعث شد تا پیش از هرگونه درگیری، اول خوب فکر کنید. در صورتی که تیم خود را قبل از مبارزه به خوبی مدیریت نکنید، خیلی سریع منجر به مرگ شما خواهد شد. این درجه از سختی باعث می شود که لذت دستیابی به پیروزی دوچندان شود.
بازی South Park: The Stick of Truth
سازندگان سال ها تلاش کرده و موفق نشدند مجموعه انیمیشنی بازی هایی که ارزش دارند، بازی های مسابقه ای، تیراندازی و حتی بازی های رقصی در بین تلاش های نامناسب دیگر سازگار کنند. اما این Obsidian بود که در نهایت درک کرد راز یک بازی South Park خوب بودن نمایش از انیمیشن های ساده است. این استودیو با South Park: The Stick of Truth ظاهر این نمایش را به طور کامل و با تمام شوخی هایی که انتظارش را داشتیم ضبط و ارائه کرد.
The Stick of Truth چیزی بیشتر از یک اقتباس وفادارنه است. بازی نقش آفرینی عالی آن، با مبارزات نوبتی در مدرسه و کلاس هایی که از J.R.R. Tolkien الهام گرفته اند. با عناصر دیوانه وار بسیاری که فقط در بازی South Park می بینید ترکیب شده اند. در سال 2017، The Fractured but Whole به عنوان دنباله بازی و با یک نسخه اضافی رایگان از The Stick of Truth عرضه شد.
بازی Viva Pinata
همانطور که از نامش پیدا است، Rare Studio ایده های بازی منحصر به فردی را هدف قرار داده و Viva Pinata عجیب نیز به عنوان نابغه عمل کرده است. در این بازی، وظیفه شما شبیه سازی زندگی رنگارنگ و تقریباً خانوادگی گله ای از Pinata است.
علاوه بر رشد کلی، شما وظیفه محافظت از آن ها در برابر شکارچیان را نیز بر عهده دارید. به نوعی، Rare جواهری ایجاد کرده که به اندازه کافی برای بزرگسالان درگیر کننده و لذت بخش است و به همان اندازه هم برای کودکان ساده است.