God of War (2018) یک بازی اکشن-ماجراجویی است که داستانی غنی و عمیق با مبارزات هیجان انگیز و چالش های متنوع را به تصویر می کشد. این بازی که در دنیای اساطیر نورس جریان دارد، کریتوس و پسرش آترئوس را در سفری حماسی به سمت بالاترین نقطه جهان دنبال می کند تا خاکستر همسر کریتوس را پراکنده کنند. بازیکنان در این مسیر با معماهای پیچیده، دشمنان خطرناک و موجودات افسانه ای روبرو می شوند.
راهنما مرحله به مرحله این بازی به بازیکنان کمک می کند تا از میان موانع و چالش های داستانی عبور کنند. از حل معماها و نبرد با غول ها گرفته تا راهنمایی های لازم برای شکست دادن باس های قدرتمند، این راهنما به صورت دقیق و جامع مراحل بازی را پوشش میدهد. با استفاده از این راهنما، بازیکنان می توانند به بهترین شکل از مهارت ها و ابزارهای کریتوس بهره ببرند و به طور کامل در دنیای شگفت انگیز God of War غرق شوند.
1- مرحله The Marked Trees (درختان علامت گذاری شده)
این بخش با شروع سفر کریتوس و پسرش آترئوس برای سوزاندن جنازه مادر آترئوس، فِی، آغاز می شود. در این قسمت، ابتدا باید کریتوس یک درخت مشخص شده را قطع کند. این درخت ها به طور خاص توسط فِی علامت گذاری شده اند و کریتوس از آن ها برای ساختن قایق تشییع جنازه استفاده می کند. پس از بریدن درخت ها، کریتوس و آترئوس جنازه فِی را به کنار رودخانه می برند و آن را به آتش می کشند. در طول این مسیر، بازیکن با مکانیک های اساسی بازی مانند مبارزه، حرکت و تعامل با محیط آشنا می شود.
بعد از مراسم، کریتوس و آترئوس به خانه بر میگردند. اینجا با اولین دشمن اصلی بازی یعنی “The Stranger” مواجه می شوند. این مبارزه که یکی از چالش برانگیزترین و مهم ترین بخش های اولیه بازی است، به بازیکن نشان می دهد که کریتوس با وجود اینکه سعی دارد پدر بهتری برای آترئوس باشد، هنوز هم همان قدرت و خشونت قدیمی را دارد. این نبرد همچنین زمینه ای برای داستان های پیچیده تر و درگیری های آینده فراهم می کند.
2- مرحله Path to the Mountain (مسیری به سمت کوه)
در بخش “Path to the Mountain”، کریتوس و آترئوس پس از مراسم سوزاندن جنازه فِی، سفر خود را به سمت کوهستان آغاز می کنند تا خاکستر او را به بالاترین قله برسانند. در این بخش، شما از میان جنگل ها و مناطق کوهستانی عبور می کنید و با دشمنان مختلفی مانند Draugrها و Reaverها مبارزه می کنید. بازیکنان همچنین با معماهای محیطی روبرو می شوند که برای پیشروی در مسیر باید آن ها را حل کنند. این معماها عمدتاً شامل استفاده از تبر کریتوس برای منجمد کردن یا حرکت دادن اجسام است.
در طول مسیر، کریتوس و آترئوس به معبد تیر (Tyr) می رسند، جاییکه با صندوق های نورنیر (Nornir Chests) و آیتم های دیگری روبرو می شوند که به بهبود تجهیزات و توانایی هایشان کمک می کند. این بخش همچنین شامل اولین برخورد با “برادران هولدر”، بروک و سیندری، می شود که به شما امکان ارتقاء و سفارشی سازی تجهیزات را می دهند. هدف اصلی در این قسمت رسیدن به دروازه های کوهستان است، جاییکه کریتوس و آترئوس برای اولین بار با موجودات افسانه ای مثل اژدها مواجه می شوند و با چالش های جدیدی روبرو می گردند.
3- مرحله A Realm Beyond (قلمرویی فراتر)
در این مرحله، کریتوس و آترئوس به دنبال راهی برای ورود به قلمروهای دیگر هستند. پس از شکست دادن موجودات مختلف و عبور از چالش های متعدد، آن ها به خانه یکی از متحدان جدیدشان، جادوگری به نام فریا، می روند. فریا به آن ها کمک می کند تا با استفاده از “Bifröst”، که یک ابزار جادویی قدرتمند برای سفر بین قلمروها است، به قلمروهای دیگر دسترسی پیدا کنند.
پس از فعالسازی Bifröst، کریتوس و آترئوس به “The Realm Travel Room” در معبد تیِر می رسند. در اینجا، بازیکنان برای اولین بار با سیستم سفر بین قلمروها آشنا می شوند. این سیستم به آن ها اجازه می دهد تا به قلمروهای مختلفی مانند آلفهایم (Alfheim) سفر کنند. در این مرحله، دنیای بازی به طرز چشمگیری گسترش پیدا می کند و به بازیکنان امکان می دهد تا با مکان ها و موجودات جدیدی روبرو شوند که چالش های بیشتری برای آن ها به همراه دارد. این قسمت از بازی یکی از نقاط عطف مهم در داستان است و زمینه ساز ماجراجویی های بیشتر کریتوس و آترئوس در قلمروهای مختلف می شود.
4- مرحله The Light of Alfheim (نور آلفهایم) در God of War
در این مرحله، کریتوس و آترئوس پس از فعالسازی Bifröst، به قلمرو الف ها، یعنی آلفهایم، سفر می کنند. هدف آن ها در این بخش، به دست آوردن نور آلفهایم است که برای روشن کردن مسیر تاریک مقابلشان ضروری است. وقتی وارد آلفهایم می شوند، متوجه می شوند که این قلمرو درگیر جنگی بین الف های روشنایی و الف های تاریکی است.
سپس بازیکنان با محیط زیبای آلفهایم، که از نور و انرژی های جادویی پر شده است، روبرو می شوند. کریتوس و آترئوس باید از میان میدان های نبرد و مناطق خطرناک عبور کنند تا به “The Ringed Temple” برسند، جاییکه نور مقدس آلفهایم نگهداری می شود. در معبد، آن ها با معماهای پیچیده ای مواجه خواهند شد که شامل استفاده از تبر کریتوس برای بریدن ریشه های جادویی و فعالسازی مکانیزم های مختلف است.
در نهایت، کریتوس به نور آلفهایم دسترسی پیدا کرده و آن را به درون Bifröst جذب می کند تا بتوانند از آن در سفرهای بعدی خود استفاده کنند. این نور همچنین باعث می شود که آترئوس بتواند قدرت های جدیدی به دست آورده و ارتباط بهتری با دنیای جادویی اطراف خود برقرار کند. بخش “The Light of Alfheim” به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های بازی، نه تنها از نظر داستانی بلکه از نظر گیم پلی نیز با چالش ها و تجربه های جدیدی همراه است.
5- مرحله Inside the Mountain (داخل کوه)
در بخش “Inside the Mountain” از بازی God of War، کریتوس و آترئوس پس از رسیدن به کوهستان اصلی، وارد غار بزرگی می شوند که به قله منتهی می شود. هدف اصلی آن ها در این بخش، عبور از داخل کوه و رسیدن به بالاترین نقطه آن است تا خاکستر فِی، همسر کریتوس و مادر آترئوس، را پراکنده کنند.
در این مرحله، بازیکنان با چالش های جدیدی مواجه می شوند، از جمله معماهای محیطی که شامل حرکت دادن مکانیزم ها، استفاده از تبر کریتوس برای متوقف کردن چرخ دنده ها و حل پازل های مبتنی بر نور و سایه ها هستند. یکی از بزرگترین چالش ها در این بخش، روبرویی با یک اژدها به نام هریتر است که کریتوس و آترئوس باید با آن مبارزه کنند. این نبرد، یکی از مهم ترین مبارزات بازی است و پس از پیروزی، کریتوس و آترئوس می توانند به راه خود به سمت قله ادامه دهند.
این مرحله همچنین شامل لحظات احساسی مهمی بین کریتوس و آترئوس است، زیرا رابطه پدر و پسری آن ها تحت تأثیر فشارهای سفر قرار می گیرد و کریتوس سعی می کند به آترئوس مهارت های بقاء و مبارزه را بیاموزد. در نهایت، آن ها به نزدیک ترین نقطه به قله می رسند و متوجه می شوند که هنوز چالش های بیشتری در پیش دارند.
6- مرحله A New Destination (یک مقصد جدید)
در این مرحله، پس از رسیدن به قله ی کوهستان، کریتوس و آترئوس با میمیر (Mimir) آشنا می شوند که به درختی بسته شده و تحت شکنجه اودین است. میمیر به آن ها می گوید که قله ای که در آن حضور دارند بلندترین نقطه در تمام قلمروها نیست و بلندترین قله در واقع در یوتون هایم (Jotunheim)، سرزمین غول ها، قرار دارد. این کشف جدید باعث می شود که هدف آن ها از پراکندن خاکستر فِی به جستجویی پیچیده تر و طولانی تر تبدیل شود.
میمیر پیشنهاد می کند که آن ها باید به درگاه های پنهان برای ورود به یوتون هایم دسترسی پیدا کنند و برای این کار، لازم است که ابتدا سر میمیر را از بدن جدا کرده و نزد فریا، الهه جنگ و عشق، ببرند تا او را دوباره زنده کند. کریتوس با تردید این کار را انجام می دهد و سر میمیر را قطع می کند.
این بخش از بازی به عنوان یک نقطه عطف بزرگ عمل می کند، زیرا هدف اصلی کریتوس و آترئوس را تغییر می دهد و آن ها را به سفری جدید و حتی خطرناک تر هدایت می کند. بازیکنان در این بخش نه تنها با چالش های جدیدی روبرو می شوند، بلکه با تعاملات جدید بین شخصیت ها و گسترش جهان بازی آشنا می شوند. تصمیم کریتوس برای اعتماد به میمیر و فریا نشان دهنده تغییر در شخصیت او و تمایلش به همکاری با دیگران است، هرچند که هنوز نسبت به بسیاری از چیزها بدگمان است.
7- مرحله The Magic Chisel (مکان جادویی)
در بخش “The Magic Chisel”، کریتوس و آترئوس به دنبال یافتن یک ابزار مهم به نام “اسکنه جادویی” هستند. این اسکنه جادویی به آن ها این امکان را می دهد که قفل های جادویی را که توسط غول ها ساخته شده اند، باز کرده و به مناطق پنهان و مهم دسترسی پیدا کنند.
سفر آن ها به سمت بدن یخ زده ی یک غول عظیمالجثه به نام “ثور” منتهی می شود، جاییکه اسکنه جادویی در دست او قرار دارد. در طول مسیر، آن ها با چالش های مختلفی مواجه می شوند، از جمله معماهای محیطی و مبارزه با دشمنان متعدد. همچنین در این بخش، کریتوس و آترئوس برای اولین بار با ماگنی و مودی، پسران ثور، روبرو می شوند که سعی دارند جلوی آن ها را بگیرند.
نبرد با ماگنی و مودی یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین مبارزات در این قسمت است. پس از شکست دادن آن ها، کریتوس و آترئوس به اسکنه دست پیدا می کنند و آن را برای باز کردن قفل های جادویی استفاده می کنند. این ابزار به آن ها در دستیابی به مکان ها و قلمروهای جدید و پیشروی در داستان کمک می کند. بخش “The Magic Chisel” یکی از نقاط کلیدی در بازی است که بازیکنان را به تعاملات و ماجراجویی های پیچیده تر هدایت خواهد کرد.
8- مرحله Behind the Lock (پشت قفل) در God of War
در این مرحله، پس از به دست آوردن اسکنه جادویی، کریتوس و آترئوس به معبد تیِر باز میگردند تا از این ابزار برای باز کردن قفل هایی که به آن ها دسترسی به یوتون هایم را می دهد، استفاده کنند. این قفل ها توسط غول ها ساخته شده اند و تنها با اسکنه جادویی قابل باز شدن هستند.
هنگامیکه کریتوس و آترئوس موفق به باز کردن این قفل ها می شوند، به تالاری مخفی در معبد تیِر دسترسی پیدا می کنند که مملو از اسرار و اطلاعات مربوط به قلمروها و قدرت های مختلف است. آن ها همچنین با اتاق سفر به قلمروها (Realm Travel Room) روبرو می شوند که به آن ها اجازه می دهد تا از طریق پل های جادویی به قلمروهای دیگر سفر کنند. این اتاق یکی از مهم ترین نقاط محوری در بازی است و نقش کلیدی در پیشبرد داستان و کاوش در قلمروهای مختلف دارد.
این بخش از بازی به وضوح نشان می دهد که کریتوس و آترئوس به یک مرحله جدید و پیچیده تر از سفر خود رسیده اند، جاییکه نه تنها با چالش های فیزیکی و دشمنان خطرناک مواجه هستند، بلکه باید از هوش و تدبیر خود برای پیشروی در داستان استفاده کنند. در این مرحله، رابطه کریتوس و آترئوس نیز دچار تحولاتی می شود، زیرا آترئوس بیشتر با قدرت ها و مسئولیت های خود آشنا می شود و کریتوس سعی می کند از او محافظت کند، درحالیکه همزمان به او اعتماد بیشتری می دهد. این بخش داستان را به طور قابل توجهی به جلو می برد و بازیکنان را برای ماجراهای بزرگ تر و پیچیده تر آماده می کند.
9- مرحله The Sickness (بیماری) در God of War
در بخش “The Sickness” بازی God of War، در پی عصبانیت شدید آترئوس، به طور ناگهانی بیماری اش شدت گرفته و توانایی او برای ادامه سفر را تحت تأثیر قرار می دهد. این وضعیت نگران کننده، کریتوس را مجبور می کند تا به سرعت به دنبال راهی برای نجات پسرش باشد.
کریتوس تصمیم می گیرد تا از فریا، جادوگر مهربانی که پیشتر به آن ها کمک کرده بود، کمک بگیرد. او آترئوس را نزد فریا می برد و فریا متوجه می شود که بیماری آترئوس ناشی از ناسازگاری درونی او است؛ به دلیل اینکه آترئوس هنوز از حقیقت خدا بودن خود و پدرش بی خبر است. برای درمان کامل او، کریتوس باید راه حلی پیدا کند. فریا به کریتوس می گوید که او نیاز دارد تا قلب یک ترول به نام “The Keeper of the Bridge” را پیدا کند تا بتواند آترئوس را نجات دهد.
کریتوس با ترس و نگرانی عمیق از اینکه ممکن است پسرش را از دست بدهد، به سرعت به دنبال ترول می رود، آن را شکست می دهد و قلب مورد نیاز را به فریا می رساند. فریا با استفاده از قلب، آترئوس را درمان می کند. این بخش از بازی بر روابط عاطفی بین کریتوس و آترئوس تمرکز دارد و نشان می دهد که کریتوس چقدر حاضر است برای نجات پسرش خطر و تلاش کند. این همچنین نقطه ای است که در آن کریتوس بیشتر به اهمیت گفتن حقیقت به آترئوس پی می برد.
10- مرحله The Black Rune (موجود سیاه)
در بخش “The Black Rune” بازی، کریتوس و آترئوس برای ادامه سفر خود به یوتون هایم نیاز به یک نشان ویژه به نام “Black Rune” دارند. این نشان برای باز کردن دروازه ای به سوی قلمرو غول ها ضروری است. برای یافتن این Rune، آن ها به معبد تیِر باز می گردند، جاییکه باید به دنبال اتاقی مخفی در زیر معبد بگردند که Rune در آن نگهداری می شود.
در این بخش، بازیکنان با معماهای پیچیده و چالش های متعددی مواجه می شوند که مربوط به ساز و کارهای جادویی و تله های داخل معبد هستند. کریتوس و آترئوس با استفاده از هوش و قدرت خود، از این چالش ها عبور می کنند و در نهایت به “اتاق خزانه” دست می یابند. این اتاق شامل مجسمه ها و آیتم های باستانی است که نشان دهنده تاریخ و رازهای تیِر، خدای جنگ نورس، است.
پس از یافتن Black Rune، آن ها باید با یک سری دشمنان قدرتمند، از جمله ارواح و موجودات جادویی، مبارزه کنند تا بتوانند از معبد خارج شوند. همچنین در این بخش، آترئوس به دلیل افزایش آگاهی از قدرت های خود و گذشته اش، رفتارهای جسورانه تر و در عین حال بی پروا از خود نشان می دهد که موجب نگرانی کریتوس می شود.
11- مرحله Return to the Summit (بازگشت به اجلاس)
در این مرحله، کریتوس و آترئوس پس از ماجراجویی های طولانی، به سمت قله کوه باز می گردند تا سفر خود را به پایان برسانند. این بار، مسیر به دلیل تغییرات محیطی و حضور دشمنان جدید، چالش برانگیزتر از قبل خواهد بود. در طول مسیر، آن ها با دشمنان قدرتمندتری مانند والکری ها و ترول ها مواجه می شوند و باید از تمامی مهارت های رزمی خود استفاده کنند تا بر این چالش ها غلبه کنند. همچنین، رابطه بین کریتوس و آترئوس در این مرحله با توجه به تجربه هایی که کسب کرده اند، تغییر کرده و آترئوس به بلوغ بیشتری دست می یابد.
یکی از لحظات کلیدی این مرحله، تقابل با بالدر است. کریتوس و آترئوس پس از رسیدن به قله با بالدر رو به رو می شوند که در ادامه یک مبارزه شدید میان کریتوس و بالدر رخ می دهد. این مبارزه به دلیل دشمنی بالدر با فریا و تلاش های او برای انتقام از کریتوس، یکی از صحنه های هیجان انگیز بازی است. در نهایت، کریتوس و آترئوس پس از نبرد و حل کردن معماها به قله می رسند و هدف اصلی شان را تکمیل می کنند، اما در این مسیر رازهای بیشتری درباره سرنوشت آترئوس و هویت واقعی او فاش می شود.
12- مرحله Escape from Helheim (فرار از هلهایم)
در مرحله “Escape from Helheim”، کریتوس و آترئوس در دنیای مردگان، یعنی هِل هایم، گرفتار می شوند و باید راهی برای فرار پیدا کنند. هِل هایم قلمرو سرد و تاریکی است که مملو از ارواح و موجودات سرگردان است. در این مرحله، کریتوس باید از سلاح “Blades of Chaos” برای شکست دشمنان یخی استفاده کند، زیرا تبر یخی اش (Leviathan Axe) در برابر موجودات هِل هایم بی فایده است.
یکی از چالش های بزرگ این بخش، رویارویی کریتوس با خاطرات گذشته اش خواهد بود. در هِل هایم، او با تصاویری از لحظات تلخ و تاریک زندگی اش روبرو می شود، از جمله خاطراتی که با پسرش، آترئوس و همسر مرحومش مرتبط هستند. همچنین، بالدر نیز در این قلمرو حضور دارد و کریتوس و آترئوس باید با او روبرو شوند. در نهایت، آن ها موفق می شوند با استفاده از کشتی ای که توسط کریتوس به پرواز در میآید، از هِل هایم فرار کنند. این مرحله نه تنها چالش های فیزیکی بلکه چالش های روانی و عاطفی زیادی را نیز برای کریتوس به همراه دارد.
13- مرحله A Path to Jotunheim (مسیری به جوتنهایم)
در این مرحله از بازی God of War، کریتوس و آترئوس در تلاش هستند تا به دنیای غول ها، یعنی یوتون هایم (Jotunheim)، برسند. این قلمرو، جایی است که قرار است خاکستر همسر کریتوس پراکنده شود، اما مسیر رسیدن به یوتون هایم بسیار پیچیده و پر از موانع است. ابتدا آن ها نیاز به کلیدهای مخصوصی دارند که توسط تیر، خدای جنگ نورس، ساخته شده است. پس از حل معماها و یافتن آیتم های مورد نیاز، آن ها به برج یوتون هایم نزدیک می شوند.
در این مرحله، کریتوس و آترئوس با چالش های فیزیکی و دشمنان سرسختی روبرو خواهند شد. از جمله این چالش ها، شکست دشمنان قدرتمند و استفاده از مکانیزم های مختلف برای باز کردن دروازه های جادویی است. در نهایت، آن ها موفق می شوند دروازه یوتون هایم را باز کنند و به قلمرو غول ها وارد شوند. این لحظه، نقطه اوج داستان است، جاییکه حقایق بزرگی در مورد گذشته آترئوس و سرنوشت او به عنوان لوکی آشکار می شود و کریتوس درک عمیق تری از سفر و هدف نهایی خود پیدا می کند.
14- مرحله Between the Realms (بین قلمروها)
در مرحله “Between the Realms”، کریتوس و آترئوس برای رسیدن به یوتون هایم باید از میان قلمروها عبور کنند. در این نقطه از داستان، آن ها باید از درخت جهان نما یعنی ایگدراسیل (Yggdrasil) و دالان های واقع در میان قلمروهای مختلف کمک بگیرند. درخت ایگدراسیل نقش حیاتی در این بخش دارد، زیرا این درخت اسطوره ای نورس، محوریت تمامی قلمروها را در خود جای داده و امکان سفر بین آن ها را فراهم می کند.
بازیکنان در طول این بخش، با ماهیت درخت و چگونگی ارتباط آن با جهان های مختلف آشنا می شوند. کریتوس و آترئوس با کمک Bifröst و استفاده از قدرت های جادویی ایگدراسیل، مسیر صحیح را پیدا کرده و از بین قلمروها خارج می شوند تا به مسیر اصلی خود به سوی یوتون هایم برسند. این بخش از بازی، اهمیت ایگدراسیل و نقش آن در اتصال دنیاها را به خوبی به تصویر می کشد و به بازیکنان امکان می دهد تا عمق بیشتری از دنیای بازی را تجربه کنند.
چالش اصلی این بخش، مربوط به پیمایش در فضای غیرعادی و پیچیده ای است که قوانین زمان و مکان در آن به طور معمول عمل نمی کنند. در این فضا، کریتوس و آترئوس باید راهی برای خروج از این حالت بینابینی پیدا کنند. این مسیرها گیج کننده هستند و بازیکنان باید با دقت به نشانه ها و تغییرات محیط توجه کنند تا راه درست را پیدا کنند. به عبارت دیگر، این بخش به جای تمرکز بر مبارزه با دشمنان، بیشتر بر مهارت های پیمایشی و حل معماهای فضایی تمرکز دارد، که در آن تصمیم گیری درست و استفاده مناسب از ابزارهای جادویی مانند Bifröst بسیار مهم است.
15- مرحله Jotunheim in Reach (رسیدن به جوتنهایم)
در این مرحله، کریتوس و آترئوس به لحظات پایانی سفر طولانی خود نزدیک می شوند و در تلاش هستند تا به یوتون هایم، سرزمین غول ها، برسند. برای این منظور، آن ها باید آخرین مانع را پشت سر بگذارند: باز کردن دروازه ای که آن ها را وارد این قلمرو می کند. این دروازه با کلید خاصی که توسط تیر، خدای جنگ نورس، ساخته شده، باز می شود و تا قبل از این لحظه، دسترسی به آن بسیار دشوار بود.
در این مرحله، تنش بالا می گیرد و اتفاقات مهمی رخ می دهد. بالدر، دشمن سرسخت آن ها، دوباره ظاهر می شود و درگیری شدیدی میان او و کریتوس رخ می دهد. این مبارزه آخرین چالش فیزیکی پیش از رسیدن به یوتون هایم است و پس از آن، کریتوس و آترئوس موفق می شوند دروازه را باز کرده و وارد یوتون هایم شوند. این مرحله نشانگر نزدیک شدن به اوج داستان و کشف رازهای بزرگی در مورد آترئوس و گذشته او به عنوان لوکی است. همچنین، تکمیل این مرحله معنای عمیق تری به سفر آن ها می بخشد و احساس رضایت از پایان یک ماجراجویی پر از چالش و درس های اخلاقی فراهم می کند.
16- مرحله Mother’s Ashes (خاکستر مادر)
در آخرین بخش از بازی هیجان انگیز God of War، کریتوس و آترئوس بالاخره به یوتون هایم، سرزمین غول ها، می رسند. این نقطه از داستان، اوج سفر طولانی آنها است که با هدف پراکنده کردن خاکستر همسر کریتوس در بالاترین نقطه دنیا آغاز شده بود. پس از عبور از چالش های بسیار و مواجهه با دشمنان مختلف، آن ها به بالای کوه می رسند و نهایتاً مأموریت خود را به انجام می رسانند.
در این لحظه، آترئوس با حقایق مهمی درباره هویت خود مواجه می شود؛ او در واقع همان لوکی است، شخصیتی که در افسانه های نورس نقشی مهم و کلیدی دارد. کریتوس و آترئوس خاکستر فی را در بالای کوه پراکنده می کنند و لحظه ای احساسی و پر از آرامش را تجربه می کنند. این بخش پایانی داستان، نه تنها پایان سفر فیزیکی، بلکه نمادی از تکامل و رشد شخصیت های اصلی است؛ کریتوس از نقش خود به عنوان یک پدر می آموزد و آترئوس نیز به درک عمیق تری از میراث و سرنوشت خود می رسد.
اکنون که ماجراجویی کریتوس و آترئوس به پایان رسیده، درک بهتری از جهان بازی، اسطوره شناسی نورس و آینده ی احتمالی داستان به دست آورده اید. این راهنما نه تنها شما را در مراحل مختلف همراهی کرده، بلکه به شما کمک کرده است تا به رازهای پنهان، استراتژی های مبارزه و تصمیم های کلیدی دست پیدا کنید که تجربه ی بازی را عمیق تر و لذت بخش تر می کنند.