سری بازی های Resident Evil همواره دارای معماهای پیچیده ای بوده که بازیکنان با حل هر یک از آن ها، پاداشی برای پیشرفت در بازی دریافت خواهند کرد. این پاداش ها، شامل کلیدهای مخفی و آیتم های ارزشمندی است که به بازیکنان در پیشبرد روند داستان کمک می کند. با ما در مرکز خرید همراه باشید تا در این راهنما، به حل تمامی معماهای Resident Evil Village بپردازیم.
1- معما The Maiden and Demon Crests (گنجینههای میدن و دیمن)
ایتان بر این باور است که رز در قلعه دیمیترسکو مخفی شده است. اما برای ورود به این قلعه، باید اولین معما از سری معماهای Resident Evil Village را حل کند تا دروازه به رویش باز شود. او باید به دنبال گنجینه های پنهان شده میدن و دیمن در دهکده بگردد. خوشبختانه، پیدا کردن گنجینه میدن راحت تر است. ایتان در مسیر خانه لویزا، به کلیسایی می رسد که در آن یک ماشین تحریر وجود دارد. گنجینه میدن در محراب این کلیسا، که با تصاویری از مادر میراندا و چهار پادشاه پوشیده شده، قرار گرفته است. آن را برداشته و به موجودی خود اضافه کنید.
پس از رسیدن به خانه لویزا، بازیکنان متوجه وجود گنجینه دیمن در یک صندوقچه می شوند. آن ها باید به وسیله یک پیچ گوشتی قفل این صندوقچه را باز کنند. برای پیدا کردن پیچ گوشتی، به راه خود در خانه لویزا ادامه دهید تا زمانیکه ایتان و النا به سمت گاراژ فرار کنند. در این لحظه، ایتان باید به دنبال سوئیچ کامیون بگردد. این سوئیچ، در کشوی سمت چپ سینک آشپزخانه لویزا قرار دارد.
با بررسی این سوئیچ می توانید پیچ گوشتی مورد نظر را پیدا کنید. زمانیکه ایتان موفق به فرار از خانه لویزا شد، می تواند با استفاده از این پیچ گوشتی، گنجینه دیمن را به دست آورد. با این دو گنجینه به سمت دروازه قلعه دیمیترسکو برگردید و آن ها را در شیارهای مناسب قرار دهید تا درها باز شده و ایتان به تعقیب رز ادامه دهد.
2- معما Hall of Ablution (تالار غسل)
بعد از پیدا کردن کلید حیاط، ایتان تا اتاق لیدی دیمیترسکو به دنبال او می رود اما با در بسته مواجه می شود. او در حین پیدا کردن راهی برای ورود به اتاق، به طور تصادفی وارد سالن غسل می شود. در این سالن، یک حوض خون به همراه چهار مجسمه وجود دارد که برای تخلیه خون از مرکز این سالن، باید مجسمه ها را بچرخانید.
اما نحوه چرخاندن این مجسمه ها از قانون خاصی پیروی می کند که دستورالعمل آن به صورت یک معما بر روی پلاکارد طلایی رنگی در انتهای سالن مشاهده می شود.: «زنان پیشرفت مردان را نمی بینند، اما فقیران باید این فرصت را غنیمت شمارند و بذرهای کاشته شده خود را به سرورانشان ببخشند تا شراب جاری شود».
البته این معما کمک چندانی به ما نمی کند و اکثر بازیکنان به حدس زدن در مورد نحوه قرارگیری مجسمه ها متوسل می شوند. در هر صورت، حل معمای تالار غسل، به این صورت است:
- مجسمه زنی که پیراهن به تن دارد، رو به مجسمه شراب به دست
- مجسمه سه مرد فقیر، رو به مجسمه اسب سوار
- مجسمه اسب سوار، رو به مجسمه شراب به دست
- مجسمه شراب به دست، رو به مجسمه زنی که پیراهن به تن دارد
با چیدمان درست این مجسمه ها، خون حوض تخلیه شده و مسیری باز می شود که شما را به یک قدمی اتاق دیمیترسکو می رساند.
3- معما The piano puzzle (پازل پیانو)
با ورود به سالن اپرا، ایتان پیانویی را می بیند که آماده نواختن است. کسانی که دانش موسیقی داشته باشند، می توانند به راحتی نت های ارائه شده را بخوانند و تمام نت ها را به درستی اجرا کنند. اما این کار برای آن دسته از افرادی که با موسیقی آشنایی ندارند، ممکن است کمی دشوار باشد. اما هیچ جای نگرانی نیست، چون با راهنمایی های بازی می توانید این مرحله را به راحتی پشت سر بگذارید.
نقطه قرمز رنگی که روی کاغذ نت ظاهر می شود، نشان دهنده کلیدی است که در آن لحظه نواخته اید. با هر کلید درستی که فشار می دهید، نت مربوطه قفل شده و می توانید به سراغ نت های بعدی بروید. به همین ترتیب، از نقطه های قرمز رنگ کمک بگیرید و تا انتهای نت ها پیش بروید. با حل این معما، کشوی مخفی باز شده و ایتان کلید Iron Insignia را پیدا خواهد کرد. این کلید، برای پیشرفت در بازی و باز کردن قفل درهای مخفی بسیار مهم است.
4- معما The five bells (پنج ناقوس)
معمای پنج ناقوس، از آن دسته معماهایی است که بازیکنان را حسابی سردرگم می کند. مخصوصا زمانیکه نوبت به پیدا کردن ناقوس پنجم برسد. ایتان وارد آتلیه ای می شود که در آن پرتره بزرگی از لیدی دیمیترسکو به چشم می خورد. روبروی این پرتره، یک سه پایه نقاشی قرار گرفته که روی آن نوشته: «هر پنج ناقوس این سالن را به صدا درآورید». شما باید این پنج ناقوس را پیدا کرده و آن ها را با شلیک تیر و یا ضربه چاقو، به صدا درآورید. محل قرارگیری این ناقوس ها به شرح زیر است:
- ناقوس اول: اولین ناقوس، در سمت چپ همان سه پایه نقاشی، روی یک میز قرار دارد. برای حفظ گلوله های بیشتر، این ناقوس را با ضربه چاقو به صدا درآورید؛ چرا که مجبورید به بقیه ناقوس ها شلیک کنید.
- ناقوس دوم: این ناقوس کوچک، در بالای کمد روبروی سه پایه پنهان شده است.
- ناقوس سوم: هنگامیکه وارد اتاق می شوید، این ناقوس درست روبروی شما قرار گرفته، اما پیدا کردن آن کمی دشوار است. به قاب عکس های خالی دیوار نگاه کنید، چرخ دنده هایی را خواهید دید که در حال چرخیدن هستند. بین این چرخ دنده ها ناقوسی در حال تاب خوردن است که با زمانبندی درست می توانید به آن شلیک کنید. برای شلیک راحت تر، بالای پله ها بایستید.
- ناقوس چهارم: همانطور که بالای پله ها ایستاده اید، ناقوس چهارم را روی لوستر خواهید دید که با یک شلیک تمیز می توانید آن را نیز به صدا درآورید.
- ناقوس پنجم: پیدا کردن این ناقوس بدون راهنما ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. چرا که طبق متن روی سه پایه، هر پنج ناقوس باید داخل سالن باشند، اما ناقوس پنجم در محوطه بیرون قرار گرفته است. همان بالای پله ها بایستید، از پنجره اتاق به بیرون نگاه کنید. برای به صدا درآوردن این ناقوس باید دو بار شلیک کنید؛ یک بار برای شکستن شیشه و بار دیگر برای شلیک به خود ناقوس. با روشن شدن یک شعله کوچک در بالای ناقوس متوجه خواهید شد که زنگ آن به صدا درآمده است.
با به صدا درآوردن هر پنج ناقوس، یک در مخفی در پشت پرتره لیدی دیمیترسکو ظاهر می شود.
5- معما The Azure Eye puzzle (معمای چشم لاجوردی)
ایتان، پس از راه یافتن به اتاق زیرشیروانی قلعه دیمیترسکو، به کمک یک نقشه، از وجود گنجی مخفی به نام Azure Eye در سیاه چال های زیرزمینی با خبر می شود. به کمک کلید Iron Insignia، قفل در اتاق را باز کرده و وارد اتاق شوید. در این اتاق، تابوتی را می بینید که با تیغ هایی احاطه شده است. برای دسترسی به این تابوت، باید Pipe Bomb (بمب لوله ای) را به طرف دیوار ترک خورده سمت چپ پرتاب کنید. با شکستن دیوار، یک آتشدان شعله ور ایستاده را خواهید دید.
به کمک این آتشدان می توانید دو منقل آویزان اتاق را روشن کنید. برای این کار، باید یکی از منقل ها را به طرف آتشدان هل دهید؛ که این کار را می توانید به صورت فیزیکی و یا با شلیک یک الی دو گلوله انجام دهید. سپس نوبت به دومین منقل می رسد. روشن کردن این منقل کمی دشوار است. شما باید به طور همزمان، این دو منقل را به سمت یکدیگر تاب دهید. با روشن شدن منقل ها، معما حل شده و می توانید تابوت را باز کرده و Azure Eye را بردارید.
ایتان قبل از باس فایت دیمیترسکو، حلقه نقره ای را برای ترکیب با Azure Eye پیدا می کند. این حلقه هنگام کاوش در تالار Pleasure، درون یک کشو دیده خواهد شد. این دو را با هم ترکیب کرده و به دوک بفروشید.
خرید تمام نسخه های Resident Evil رزیدنت اویل
6- معما مجسمه چهار فرشته
این مجسمه ها بلیط خروج ایتان از قلعه دیمیترسکو هستند. با این حال، او باید وجب به وجب قلعه را برای پیدا کردن آن ها جستجو کند. در این بخش، بازیکنان به طور طبیعی با نقاب هایی روبرو می شوند، تنها نقابی که پیدا کردن آن کمی دشوار است، Mask of Rage خواهد بود. هنگامیکه روی پشت بام هستید، از شما خواسته می شود که سوار آسانسور شوید – این کار را نکنید. در عوض، همان بالا به دنبال یک زیپ لاین بگردید.
با سوار شدن بر روی زیپ لاین، Mask of Rage را پیدا خواهید کرد. اکنون می توانید سوار آسانسور شوید. با چهار نقابی که در دست دارید به اتاق مجسمه ها برگشته و آن ها را به ترتیب زیر بچینید. این ترتیب از مجسمه سمت چپ در جهت عقربه ساعت می رود:
- Mask of Sorrow (نقاب غم)
- Mask of Pleasure (نقاب لذت)
- Mask of Joy (نقاب شادی)
- Mask of Rage (نقاب خشم)
اگر ترتیب نقاب ها را به درستی رعایت کنید، درب مقابل شما باز شده و به زودی مبارزه با لیدی دیمیترسکو آغاز خواهد شد.
7- معما House Beneviento (خانه بنوینتو)
اکنون که از دست لیدی دیمیترسکو فرار کرده اید، وقت آن رسیده که به خانه بنوینتو بروید. اگر تمایلی به دیدن توهمات و عروسک های ترسناک ندارید، بهتر است برگردید. کل خانه بنوینتو، از ابتدا تا انتها، یک معمای بزرگ است و تماماً در مورد همسر احتمالاً مرده ایتان یعنی میا خواهد بود.
8- معما عروسک میا در رزیدنت اویل
با بررسی قسمت های مختلف بدن عروسک، سرنخ ها و کلیدهایی را پیدا خواهید کرد که برای فرار از خانه بنوینتو لازم است. بنابراین به تک تک بخش هایی که در زیر آمده نزدیک شوید تا موارد مربوطه را بیابید:
شانه سمت راست: با بررسی شانه سمت راست عروسک، کلیدی نقره ای (Silver Key) پیدا می کنید که یکی از درهای قفل شده این اتاق را باز می کند.
بازوی سمت راست: ایتان، با درآوردن بازوی سمت راست عروسک، نمادی به شکل سه چشم بسته که به صورت مثلثی قرار گرفته اند را پیدا می کند. این نماد، در آینده به کارتان خواهد آمد.
پای چپ: از پای چپ این عروسک، یک کلید Winding Key به دست می آورید. اگر در همان اوایل بازی، با جعبه موزیکال برخورد کرده باشید، این کلید برای شما آشنا خواهد بود. بعدها در این خانه به سرنخ های بیشتری در مورد این کلید خواهید رسید.
دست چپ: حلقه ازدواج میا در انگشت دست چپ عروسک قرار گرفته و خونی است.
چشم چپ: با حرکت دادن چشم چپ عروسک، نمادی از یک پرنده ظاهر می شود. این نماد با نماد سه چشمی که در بازوی سمت راست پیدا کرده بودید، مطابقت دارد.
دهان: در داخل دهان عروسک، یک حلقه فیلم وجود دارد که ایتان باید آن را با یک موچین خارج کند. اما در این اتاق هیچ اثری از موچین نیست. بنابراین باید در اتاق های دیگر خانه به دنبال آن بگردد.
9- معما رمز درِ اتاق
دری که ایتان از طریق آن وارد اتاق شده بود، اکنون قفل است. او برای باز کردن این در به یک رمز عبور نیاز دارد و این رمز، با پاک کردن خون از روی حلقه میا، به دست خواهد آمد. با استفاده از کلید نقره ای، قفل درب دیگری از اتاق عروسک را باز کرده به طرف سینک بروید تا خون را بشویید. اکنون با بررسی مجدد حلقه میا، اعداد ۰۵۲۹۱۱ را در قسمت داخلی حلقه خواهید دید. از این رمز برای باز کردن درب قفل شده استفاده کنید.
10- معما جعبه موزیکال در رزیدنت اویل
به راهرو برگردید تا دری را ببینید که باز می شود. در این اتاق، ایتان جعبه موزیکال خانه خود و میا را پیدا می کند. برای نواخته شدن موسیقی، باید سیلندرهای آن را به ترتیب درست بچینید. با استفاده از کلید Winding، جعبه را باز کرده و با دقت به خراش های هر سیلندر، به خصوص دو سیلندر سمت چپ و راست جعبه توجه کنید. از این ها به عنوان نقطه شروع استفاده کرده و سیلندرها را بر اساس آن بچینید. اگر چپ ترین سیلندر را شماره ۱ و راست ترین را ۵ بدانیم، ترتیب قرارگیری سیلندرها به صورت زیر است:
- سیلندر ۲ را با ۱ جابجا کنید.
- ۴ را با ۲ جابجا کنید.
- ۳ را با ۵ جابجا کنید.
- ۴ را با ۳ جابجا کنید.
مجدداً از کلید Winding برای پخش موسیقی جعبه استفاده کنید. اگر ترتیب قرارگیری سیلندرها درست باشد، آهنگی نواخته شده و یک کشوی مخفی از پایین جعبه باز می شود. داخل این کشو، همان موچین مورد نیاز برای خارج کردن حلقه فیلم از دهان عروسک قرار گرفته است.
11- معما پروژکتور
اکنون با موچینی که پیدا کرده اید، به اتاق عروسک برگردید، دهان آن را باز کرده و حلقه فیلم را بردارید. به سمت آسانسور حرکت کنید. اتاقی در سمت راست آسانسور وجود دارد. ایتان با ورود به این اتاق، پروژکتوری را می بیند که رو به یک صفحه نمایشگر قرار گرفته است. یادداشتی در کنار این پروژکتور مشاهده می کنید که به شما سرنخ هایی برای ترتیب پخش فیلم ها ارائه خواهد داد. آن ها را به ترتیب زیر مرتب کنید:
بهترین دوست رز در کل جهان: فیلم اسباب بازی میمون
او واقعاً عاشق داستان پریان است: فیلم کتاب دهکده سایه ها
مهمترین چیزی که در این دنیا داریم: فیلم رز کوچولو
هدیه ازدواج از طرف مادربزرگ: فیلم جعبه موزیکال
اثبات عشق ابدی ایتان: فیلم حلقه های ازدواجشان
پس به ترتیب فیلم ها را از چپ به راست ۱. فیلم اسباب بازی ۲. کتاب داستان ۳. نوزاد ۴. جعبه موزیکال و ۵. حلقه ازدواج قرار دهید.
پس از روشن شدن پروژکتور، ناگهان صفحه نمایشگر به پایین افتاده و درب مخفی پشت کتابخانه باز می شود. با عبور از این درب، وارد یک اتاق کوچک تاریک می شوید که عروسک هایی در آن قرار گرفته است. روی دست یکی از این عروسک ها، قیچی خواهید دید. آن را برداشته و به کمک آن، ابتدا مسیر روبروی خود را باز کنید و تلفن را جواب دهید. سپس به اتاق عروسک میا برگشته و با استفاده از قیچی بانداژهای عروسک را باز کنید تا یک Brass Medallion (مدال برنجی) پیدا کنید.
با در دست داشتن این مدال، به طرف سومین در اتاق عروسک که در انتهای راهرو قرار گرفته بروید تا دری با سه صفحه چرخشی پیدا کنید. ابتدا، مدال برنجی را درون قسمت خالی درب قرار دهید. سپس دو صفحه چرخشی دیگر را با نمادهای نشان داده شده در عروسک میا مطابقت دهید: صفحه بالا سمت چپ را به کلاغی که در حال پرواز به سمت راست است و صفحه پایین را به نماد سه چشم بسته تغییر دهید.
بعد از باز شدن در، وارد راهرو شده و از چاه پایین بروید تا کلید جعبه فیوز را پیدا کنید. از اینجا به بعد، خانه بنوینتو چندان معمایی نیست. به همین دلیل ادامه فرار از این خانه پر رمز و راز را به خودتان میسپاریم.
12- معما هزارتوی چهار لرد
هر یک از چهار لرد این بازی، در مناطق خاص خود دارای پازل هزارتوی منحصر به فردی هستند. برای انجام هر پازل، باید توپی را پیدا کنید که با مشخصات و نشانه های آن لرد مطابقت داشته باشد. در اینجا به بررسی موقعیت مکانی پازل ها و توپ ها میپردازیم.
پازل هزارتوی لیدی دیمیترسکو
خود پازل، درست در کنار دوک در قلعه دیمیترسکو قرار گرفته است. شما باید قبل از شروع مبارزه با لیدی دیمیترسکو، پازل را باز کرده باشید؛ چرا که پس از شکست او، دیگر هیچ راهی برای بازگشت به قلعه وجود ندارد. توپ مورد نیاز برای اجرای این پازل را می توانید در بالای سالن اپرا پیدا کنید. پس از ورود به بالکن این سالن، وارد اتاقک سمت چپ شوید.
فقط مراقب باشید! چون Moroaica روی زمین خوابیده است. توپ درون جعبه ای در گوشه اتاق قرار دارد. اکنون به اتاق دوک در قلعه دیمیترسکو بازگردید و پازل را شروع کنید. هنگام حرکت دادن توپ در این پازل ها باید صبور باشید و محل حفره ها را به خاطر بسپارید. البته در صورت افتادن توپ، می توانید بارها و بارها به تلاش خود ادامه دهید و بدون هیچ محدودیتی، توپ را به خط پایان برسانید.
پازل هزارتوی بنوینتو
شما تا زمانیکه بنوینتو را شکست نداده و از خانه اش فرار نکرده باشید، نمی توانید پازل بنوینتو را انجام دهید. در راه بازگشت به دهکده، مناطق اطراف را بررسی کنید تا در نزدیکی یک باغ کوچک، توپ مورد نیاز خود را درون یک جعبه روی زمین پیدا کنید. این باغ، نزدیک یک خانه و مسیر سرپوشیده منتهی به دهکده خواهد بود. پازل هزارتوی بنوینتو در همان خانه ای است کلید Mistro را پیدا خواهید کرد. درست در همان مسیری که پیش رو دارید. بنابراین برای پیدا کردن این دو، نیازی به طی کردن مسافت طولانی نیست.
پازل هزارتوی موریو
برای دسترسی به این پازل هم ابتدا باید چالش های منطقه موریو را کامل کرده باشید. پس از بازگشت به ابتدای مرحله، با استفاده از میل لنگ درب قفل شده را باز کنید. به راه خود ادامه دهید تا به یک جعبه چوبی مشابه جعبه ای که گنجینه دیمن را در خود داشت، برسید. توپ را برداشته و برگردید؛ چرا که پازل هزارتوی موریو، در ابتدای مسیری که از آن آمده اید قرار گرفته است. در سمت چپ مسیر شما، کلبه چوبی کوچکی وجود دارد که پازل موریو را در این کلبه خواهید یافت.
پازل هزارتوی هایزنبرگ
پس از آنکه به چراغ ها برای متوقف کردن فن های چرخشی غول پیکر شلیک کردید، با استفاه از پله ها یک طبقه بالاتر بروید. در اینجا با یک نقشه کارخانه به همراه یک گاری متحرک مواجه خواهید شد. گاری را به حرکت درآورده و از فضای تنگ مقابل خود عبور کنید. در اینجا یک قالب توپ در چمدان پیدا می کنید. اکنون برای ساختن کلید هایزنبرگ، باید به کارخانه ریخته گری برگردید. سپس منتظر بمانید تا از شما خواسته شود که برای ساختن توپ هم اقدام کنید.
خود پازل درست در کنار فروشگاه دوک در طبقه B4 قرار گرفته است. به دوک نگاه کرده و به سمت راست برگردید. یک در دوتایی مقابل خود می بینید که با ورود به آن، پازل هزارتوی هایزنبرگ را خواهید یافت.