کمتر عناوینی را می یابید که در سبک نقش آفرینی باشند، ولی در عین حال ابعادی از سبک تیراندازی، جهان باز و تا حدودی ماجراجویی را شامل شوند. این بازی توسط استودیو Bethesda Game Studios0o ساخته شده و توسط Bethesda Softworks منتشر شده است. نویسنده کار Emil Pagliarulo و کارگردان آن Todd Howard می باشند. فرانچایز موفق کمپانی Bethesda با نام Fallout، همان چیزی است که نکاتی کاربردی از اکثر سبکها را در خود گنجانده است.
با معرفی و آموزش بازی Fallout 4 همراه باشید.
روایت و داستان بازی فال اوت ۴
داستان کلی بازی در مورد اصابت دو بمب اتمی به شهرهای نیویورک و پنسیلوانیا است که در جریان این حمله، گروهی از مردم خود را به پناهگاه های مخصوص می رسانند و گروهی دیگر در جهنم آتش و خون می مانند و می جنگند. روایت داستان در Fallout 4 طوری است که شما مجبور نیستید تا برای درک آن حتماً نسخه های قبلی را تجربه کرده باشید. کاری هوشمندانه از سوی Bethesda که باعث شد تا نه در درک داستان بازی سردرگم شویم و نه نیازی باشد که حتماً بازیکن با سابقه ای باشیم. از همان ابتدای بازی ظرافت های خاص و پیچ و خمهای ماهرانه بازی را می توانید در داستان دریابید.
داستان بازی شاید ساده و کمی کلیشه ای به نظر بیاید، ولی مطمئن باشید شما را به خوبی با خود همراه می کند. یکی از ایده های بی نظیر Bethesda در ساخت بازی، انیمیشن های آن است. وقتی شما به اندازه کافی در بازی پیشرفت داشته باشید، به هنگام اجرای بازی و قبل از نمایش منوی بازی، انیمیشنی بسیار جالب و تماشایی به نمایش در می آید که هربار یکی از 7 ویژگی .S.P.E.C.I.A.L را معرفی می کند. ایدهای که تاکنون در هیچ عنوانی دیده نشده است.
انیمیشن های ابتدای بازی با افکت تصویری سیاه و سفید، بسیار جالب و سرگرم کننده هستند. نقاط فراز و فرود داستان به سرعت تغییر می کند. شاید در آرام ترین لحظات هم اتفاقاتی بزرگ در بازی رخ دهد که همین موضوع باعث می شود تا هیجان بازی بیشتر شود و شما را برای ادامه بازی تشنه تر کند. در واقع داستان به صورت مرحله به مرحله روایت می شود. اینطور نیست که شما از همان ابتدا ابرقهرمان تلقی شوید، که قرار است دنیا را نجات دهد، بلکه رفته رفته شخصیت و موقعیت خود را پیدا خواهید کرد.
دنیای Fallout همان دنیای خودمان است، اما انگار یک جایی، یک کسی، تصمیمی دیگر گرفته و خط زمانی دنیای واقعی ما از خط زمانی دنیای Fallout، جدا شده است. دنیای بعد از جنگ جهانی دوم را تصور کنید و حالا آن را با علمی و تخیلی های دهه ۱۹۵۰ میلادی با آن فرهنگ متفاوتش تلفیق کنید. حاصل، دنیایی می شود که Fallout نام دارد. دنیایی که پر از تکنولوژی و سلاح و ربات است.
سپس جنگی بزرگ در حالی شروع شده که باز هم دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده و چین و آمریکا به جدال با یکدیگر برخواسته اند. منابع رو به اتمام می رود و بمب ها دل آسمان را می شکافد. ما نمی دانیم کدامیک اولین بمب را شلیک کردند. دامن دیگر کشورها هم به جنگ آلوده می شود تا دنیای پر زرق و برق، رو به زوال و نابودی برود. انسان ها بدون هیچ امیدی به پناهگاه های زیرزمینی ضد رادیو اکتیو که Vaults نامیده می شوند، پناه برده و سعی در زنده ماندن دارند.
شخصیت اصلی بازی به همراه خانواده اش به پناهگاه شماره ۱۱۱ که در تپه های Sanctuary ماساچوست واقع شده، پناه می برند. صدها سال بعد، بازی آغاز می شود و شخصیت اصلی بازی پس از بیرون آمدن از پناهگاه، رو به روی برهوت بازی قرار می گیرد. اینجا است که با برهوت بزرگ و بایر بازی مواجه می شوید و شاید اولین سوال هایی که در ذهن خود مرور می کنید این است که به کجا باید رفت یا چه کاری باید انجام داد.
جواب هم همیشه یک چیز است، انتخاب با شما است. سری Fallout ما را به نقاط مختلفی از آمریکا برده است. کالیفرنیا و خرابههای واشنگتن که حتماً اتمسفر سنگین آن را در Fallout 3 به یاد دارید. جایی که وقتی قدم در خرابه های کاخ سفید می گذاشتید، هیچ نشانی از بشریت و امید در آن نمی دیدید. پس از آن لاس وگاس در بازی New Vegas، میزبان بقای ما بود. شهری که هیچ نشانی از تفریح و نور در آن دیده نمی شد.
پس از این سفرهای دور و دراز در آمریکای جنگ زده، در Fallout 4 به خرابه های بوستون در ایالت ماساچوست می رسیم. هر کدام از این شهرها با درجه های متفاوتی، درگیر زوال اتمی شده اند و همین موضوع است که جو و محیط نسخه های مختلف را از هم متمایز می کند. به طور مثال، خرابه های واشنگتن در Fallout 3 کمی ویران تر از محیط های دیگر بود، یا اگرچه به نظر می رسد که بوستون Fallout 4 کمی از ویرانی کامل جان سالم به در برده است، اما باز هم زنده ماندن در این محیط کار آسانی نیست.
برهوت های همه نسخه های Fallout، هر کدام ویژگی ها و خطرات خود را دارند که با سوسک های عظیم رادیو اکتیویته، غول های بزرگ تشنه خون و غول های وحشی پر شده است که هر کدام می توانند به راحتی روزتان را ویران کنند. اگرچه بازی های مجموعه Fallout در یک دنیا اتفاق می افتند و از نظر پیش زمینه، دشمنان و مکانیک ها به هم شباهت دارند، اما هر کدام، داستان مخصوص به خود را دارند.
برای مثال Fallout 3 تقریباً ۴۰ سال بعد از Fallout 2 و ۸۰ سال پس از Fallout 1 روایت می شد. Fallout 4 هم ۲۰۰ سال پس از افتادن بمب اتمی روایت می شود. این زنجیره زمانی باعث می شود تا بازیکنان قدیمی این مجموعه بتوانند در بازی نشانه هایی از اتصال به شخصیت های بازی های سری پیشین را پیدا کنند. اگرچه این موضوع جای نگرانی برای تازه واردهای Fallout ندارد و نیازی هم نیست تا بازی های قبلی این سری را بازی کنند.
برای برخی، Fallout در پناهگاه ها خلاصه می شود. پناهگاه هایی که زیر آوار بمب ها و کلاهک های اتمی دوام آوردند و به مکان امنی برای نجات یافتن از جنگ تبدیل شدند. نکته جالب درباره پناهگاه ها این است که شرکت Vault-Tec Corporation که مسئولیت طراحی و ساخت این پناهگاه را بر عهده دارد، از آن ها برای آزمایش های فاسد اجتماعی استفاده می کرد. باز کردن درهای غول پیکر و سنگین این پناهگاه ها که حس کنجکاوی عجیبی دارد، کلید بقاء برای هر بازمانده ای در برهوت بازی دستگاهی به نام پردازنده اطلاعات شخصی یا به اختصار Pip-Boy است.
شخصی سازی چهره و شخصیت در بازی Fallout 4
از اولین لحظه ای که کنترل بازی را در دست می گیرید، می توانید به خوبی احساس کنید، چقدر بازی گسترده است و چقدر شما آزادی عمل دارید؛ زیرا اولین بخشی که با آن روبرو می شویم، طراحی چهره شخصیت بازی است.
به جرات می توان گفت که Fallout 4 در بخش طراحی چهره جزء عناوین انگشت شماری است که شما را کاملاً مختار قرار داده است. تقریباً همه اجزای صورت قابل تغییر هستند. اگر احساس کردید که بیش از حد درگیر این بخش شده اید، تعجب نکنید؛ زیرا این حسی است که پس از تجربه بازی به همه بازیکنان منتقل می شود. البته نکته منفی در این بخش این است که هر اندازه که شما در طراحی چهره آزادی دارید، در بخش طراحی بدن بسیار محدود و سطحی می توانید دخالت کنید.
بتسدا برای شخصی سازی شخصیت یا همان S.P.E.C.I.A.L، هم گزینه های زیادی پیش روی شما قرار داده است. با این سیستم شما می توانید ویژگی های شخصیت بازی را به دلخواه تعیین کنید. شخصی سازی شخصیت دارای چند مولفه می باشد که باتوجه به درجه اهمیت هریک از آن ها، شما می توانید آن ها را انتخاب کنید.
قدرت یا Strength
این ویژگی میزان قدرت شخصیت شما در بازی را تعیین می کند. یکی از آن ها میزان حجم آیتم هایی است که با خودتان حمل می کنید. اگر دوست ندارید که دائم به مقرتان برگشته و آن ها را خالی کنید، با بالا بردن این ویژگی، می توانید به راحتی آن ها را نگهداری و حمل کنید. همچنین در مبارزات تن به تن، قدرت بدنی شما افزایش پیدا می کند و مبارزات آسان تری را تجربه می کنید.
ادراک یا Perception
این ویژگی میزان تسلط شما در استفاده از سلاح و هدف گیری دشمنان به واسطه سیستم V.A.T.S را تحت تاثیر قرار می دهد. همینطور با افزایش این مولفه، توانایی شما در باز کردن درهای قفل شده و گاوصندوق ها بیشتر می شود. Perception تاثیر غیر مستقیمی روی چند پرک بازی هم می گذارد. مثلا می تواند به این پرکها در بهبود استفاده از اسلحه های غیر اتوماتیک و میزان صدمه زدن با سلاحهای انفجاری تاثیر بگذارد.
استقامت یا Endurance
اگر می خواهید میزان سلامتی خود را افزایش دهید و یا باعث کاهش سرعت نوار Action Point در زمان دویدن شوید، این ویژگی مخصوص شما است. پرک هایی که استقامت دارد، می تواند تاثیر مثبتی در المان های کلیدی شخصیت شما مثل، میزان خسارت وارد شده، بالا بردن تحمل، میزان تحمل رادیواکتیویته و سرعت بازیابی سلامتتان داشت.
جذبه یا Charisma
جذبه یا کریزما در بازی فال اوت 4، روی موفقیت ارتباط برقرار کردن شخصیت شما با شخصیت های دیگر بازی تاثیر می گذارد. مثلا برای قانع کردن شخصیت های دیگر که می خواهید پول بیشتری پرداخت کنند و نظر شما را بپذیرند و شما در گفتگو پیروز شوید، این ویژگی جالبی است. اگر شخصیت شما درگیر مواد اعتیاد آور باشد، این ویژگی تاثیرگذار است. پرک های زیرمجموعه این ویژگی، نقش بسزایی در ساخت و ساز و درست کردن تمدن آخرالزمانی ایفا می کنند.
هوش یا Intelligence
در این بازی نیاز نیست شخصیت شما خیلی باهوش باشد، ولی اگر برای این ویژگی، امتیازتان را خرج کنید، ضرر نکرده اید. چرا که باهوش بودن می تواند روی امتیازاتی که از کشتن دشمنان به دست می آورید، سودمند باشد. پرک های این ویژگی، توانایی شما در هک کردن کامپیوترهای بازی، شخصی سازی کردن سلاح ها، ریز ریز کردن اشیاء موجود در بازی، دسترسی به حالات پیشرفته و افزایش قدرت تخریب سلاح های رادیو اکتیو را افزایش می دهد.
چابکی یا Agility
سیستم چابکی در زمان حمله به دشمنان بر روی تعداد اکشن پوینت ها تاثیر مستقیمی دارد. اگر از سیستم V.A.T.S زیاد استفاده میکنید، باید به ویژگی چابکی شخصیتتان اهمیت بدهید. این ویژگی می تواند در مخفی کاری نیز به شما کمک کند. پرک های زیرمجموعه این سیستم میتواند روی میزان آسیب سلاح های اتوماتیک، کلت های کمری، میزان بازیابی نوار Action Point و همچنین سرعت پر کردن خشاب تاثیرگذار باشد.
شانس یا Luck
شما می توانید امتیازتان را برای خوش شانسی خرج کنید. این آیتم در حالت V.A.T.S می تواند به کمک شما بیاید. البته برای زمانی است که با گروهی از دشمنان رو به رو می شوید و می خواهید فقط با یک گلوله، هر کدام از آن ها را هدف قرار دهید. پرک های این بخش می توانند روی مبارزات اثرگذار باشند. همچنین شانس شما برای پیدا کردن پول یا مهمات درون بازی را افزایش می دهند.
Bethesda سعی کرده است تا گیم پلی طوری طراحی شود که شما اجازه دخالت در هر چیزی را داشته باشید. در هنگام گفتگو با سایر شخصیت ها چهار دیالوگ پیش فرض برای شما مشخص می شود که می توانید به دلخواه یکی را برگزینید. البته انتخاب شما در ابتدای بازی تاثیری بر روند بازی نمی گذارد، ولی در مراحل بالاتر و مراحل فرعی، این انتخاب ها هم بر روند بازی تأثیر دارد و هم اینکه کاریزمای شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
کنجکاو باشید و کاوش کنید
یکی از ارکان مهم در گیم پلی بازی این است که باید جستجوگر و کنجکاو بود. اگر حوصله گشت و گذار در محیط و جمع آوری اطلاعات و تجهیزات مختلف را ندارید، از همین الان دور Fallout 4 را خط بکشید. چون قطعاً نمی توانید با فضای بازی کنار بیایید. تقریباً اکثر موارد در بازی را می توانید برداشته و در پناهگاه خود نگه دارید. از برداشتن هیچ وسیلهای دریغ نکنید؛ زیرا مطمئناً جایی به کارتان خواهد آمد. از مواد غذایی موجود در بازی که برای افزایش میزان سلامتی استفاده می شوند تا سوزن هایی که برای باز کردن قفل ها نیازمند آن هستید. این مثال ها به وضوح می تواند گستردگی بازی در جزئیات را برایتان مجسم کند.
شما برای زنده ماندن به جمع آوری غنائم نیاز دارید. همینطور برای ساخت پناهگاه باید هر پیچ و مهره و سیمی که سر راهتان می بینید را بردارید. اینجا صحبت از یک سیستم آخرالزمانی است، بنابراین هیچ چیز بی ارزش و دور ریختنی در این بازی وجود ندارد. تمام سعی شما باید در زنده ماندن و نجات دادن خودتان باشد.
درباره ی ساختمان ها هم کنجکاو باشید و به هر ساختمانی که می رسید، اطراف آن را بررسی کنید تا یک درب ورودی پیدا کنید. البته گاهی برای باز کردن این درب ها نیاز به باز کردن قفل و پیچ آن ها وجود دارد.
سیستم تیراندازی و سلاح های بازی فال اوت ۴
سیستم تیراندازی و طراحی اسلحه در کنار نکات مثبت دارای نکات منفی هم می باشد. از نکات مثبت در بخش تیراندازی میتوان به خطوط نشانه گیری بسیار مناسب، نمایش میزان سلامتی تک تک دشمنان و متفاوت بودن تأثیر هر یک از سلاحها بر سلامتی دشمنان اشاره کرد. در بخش طراحی اسلحه نیز Bethesda به جزئیات توجه خاصی داشته است. تعداد بسیار بالای سلاحها، شخصیسازی دقیق و وسیع آنها و تفاوت برد هر یک از آن ها، از نکات مثبت بخش طراحی سلاح ها است.
حال وقتی به نیمه خالی لیوان بنگریم، متاسفانه ضعف هایی را در بخش تیراندازی می بینیم که انتظارش را نداشتیم. برای اینکه تیرها به هدف برخورد کند، باید دشمن دقیقاً در وسط خطوط نشانه گیری قرار گیرد و حتی ذره ای تغییر هم سبب می شود که تیرها به خطا برود. به همین علت نیز مورد اصابت قرار دادن موجوداتی مثل عنکبوت های پرنده بسیار سخت است و به راحتی مقدار زیادی از تیرهای شما را هدر می دهد. همچنین جدا از این تیراندازی در حالت سوم شخص نیز بسیار سخت تر می شود. به ویژه زمانیکه اهداف شما در حال حرکت باشند. به طور کلی بخش تیراندازی بسیار بهتر از این می توانست پیاده سازی شود.
سلاح های افسانه ای بازی و آموزش پیدا کردن آن ها
در این بازی به جز سلاح های معمولی که به طور طبیعی در بازی در دسترس هستند، سلاح های افسانه ای و استثنایی هم وجود دارد. قفل سلاح های افسانه ای، پس از کشتن دشمنان سرسخت باز می شود. این سلاح ها ویژگی هایی خاصی دارند که در بخش های مختلف بازی به دردتان می خورد. چند مورد از این سلاح ها را در ادامه معرفی کرده ایم.
1- اسلحه Junk Jet
این سلاح را می توانید زمانیکه با شخصیت دانس در حال انجام ماموریت Call to Arms در منطقه ArcJet System هستید، پیدا کنید. اگر آیتم های به درد نخوری در بازی دریافت کرده اید که نمی دانید باید آن ها را چکار کنید، اسلحه Junk Jet که بیشتر به یک موتور خودرو شبیه است، به کمکتان می آید. این اسلحه نیازی به فشنگ ندارد و مهمات خود را از همین آیتم های غیرقابل استفاده به دست می آورد، مثل توپ بیلیارد، عروسک و موارد دیگر. شما می توانید این ابزار را با قدرت شلیک 40 واحد، به سمت دشمنانتان پرتاب کنید.
2- اسلحه Righteous Authority
این سلاح پس از تمام کردن ماموریت Call to Arms و زمانیکه با شخصیت دانس هستید به انجمن The Brotherhood of Steel پیوستید، این سلاح در اختیار شما قرار می گیرد. Righteous Authority یک سلاح لیزری است که اوایل خیلی خوب کار می کند و یکی از بهترین سلاح های داخل بازی است، ولی به مرور زمان قدرت خود را از دست می دهد. این سلاح هم میزان آسیب رسانی به Critical Hit ها را دو برابر می کند و هم نوار Critical Hit ها را 15 درصد سریع تر پر می کند.
3- اسلحه Furious Power Fist
برای به دست آوردن این سلاح ابتدا باید به منطقه Boston Common در نزدیکی Park St Station بروید و با یک Swan جان سخت مبارزه کنید. بهترین کاری که برای از بین بردن او می توانید انجام دهید، استفاده از آیتم های انفجاری مثل نارنجک است. بلافاصله پس از شکست او، این اسلحه را به دست می آورید. این سلاح در حالت ابتدایی 56 ضربه به دشمن وارد می کند و اگر امتیاز Power Fist را هم داشته باشید، میزان آسیب رسانی آن بیشتر می شود.
4- سلاح Grognak’s Axe
Grognak’s Axe نام یک شخصیت افسانه ای در بازی فال اوت است که خوی وحشیگری دارد. در فال اوت 4 شما می توانید تبر او را به دست بیاورید که در طول بازی، یک سلاح سرد کاربردی محسوب می شود. برای به دست آوردن این سلاح، باید به بخش Hubris Comics بروید و پس از مبارزه کردن با تعداد زیادی غول، آن را داخل یک جعبه قفل شده پیدا کنید. برای باز کردن این قفل، باید سطح 2 امتیازی Lock Picking را فعال کرده باشید.
این سلاح آسیب زیادی به دشمنان وارد می کند. این تبر قدرتی معادل با 42 واحد را دارد که اگر امتیاز Swing for the Fences را داشته باشید، بیشتر هم می شود. با ضربه این تبر، دشمنان تا مدتی گیج می شوند و باعث خونریزی آن ها می شود که باعث می شود به مرور زمان، سلامتی شان را از دست بدهند.
5- سلاح Prototype Up77
این سلاح همانطور که از نامش پیدا است، یک نمونه آزمایشی است که به علت انفجار اتمی و از بین رفتن کارخانه های اسلحه سازی، هیچوقت نمونه نهایی آن ساخته نشد. برای دستیابی به آن باید امتیاز Lock Picking را 3 درجه فعال کرده باشید. بعد از این کار، به بانک نزدیک منطقه University Point بروید و با باز کردن یک گاوصندوق، این سلاح را پیدا کنید. باید بگوییم نقطه قوتی که این سلاح دارد، خشاب نامحدود آن است و نیازی به بارگزاری فشنگ ندارید و تا زمانیکه Fusion Cell داشته باشید، می توانید به شلیک کردن ادامه دهید.
گیم پلی بازی
یکی دیگر از بخشهای جذاب گیم پلی زمانی به بازی اضافه می شود که شما سگتان را با خود همراه می کنید. این سگ ویژگی های بسیار خوب و کاربردی دارد که شاید کار شما را در بسیاری از موارد آسان تر می کند. شما می توانید به سگ خود فرمان دهید که به جای خاصی برود یا در جای خود بماند یا وسیله خاصی را از پناهگاه به شما منتقل کند.
در کنار همه این موارد بزرگترین کارایی این سگ زمانی است که شما با دشمنان مختلف روبرو می شوید. در این هنگام است که این سگ شجاع با ایجاد مزاحمت برای دشمنان، زمان را برای از بین بردن موجودات بیگانه فراهم می آورد. به ویژه به هنگام مواجهه با موجودات پرنده، این سگ به شدت کمک حال شما خواهد بود. از دیگر بخش های گیم پلی، دستگاه Pip–Boy یا همان رایانه دستی کوچک است که تقریباً اکثر قابلیتهای بازی را برای شما فراهم میکند.
از جمله کارهایی که Pip–Boy برایتان انجام می دهد می توان به تغییر سلاح، تغییر لباس، ارتقاء مهارت های هفت گانه .S.P.E.C.I.A.L و حتی روشن کردن رادیو اشاره کرد. اگر از نبود موسیقی در بعضی مواقع در بازی خسته شدید، کافی است تا رادیو را از طریق Pip–Boy روشن کنید تا با موسیقی های متنوع سرگرم شوید. این هم یک ایده خوب و در عین حال کارآمد است که باعث شده است کنترل بازی و شخصیت بازی راحتتر و دلپذیرتر شود. همچنین میتوانید به کمک مچ بندی که دارید، نقشه بازی را هم مشاهده کنید.
جزئیات بازی
بالطبع هرچه در محیط بازی پیشروی بیشتری داشته باشید، جزئیات بیشتری را در نقشه مشاهده خواهید کرد. کاربردی ترین وسیله بازی کارهایی است که Pip-Boy برای شما انجام می دهد، شاید با گوشی های هوشمند امروزی برابری کند. هوش مصنوعی دشمنان کاملاً خوب طراحی شده است. دشمنان شما دائم حرکت میکنند و پناه می گیرند که در این حالت نابود کردن آن ها برای شما بسیار سخت می شود.
گاهی به قدری دشمن می تواند ماهر باشد که با یک تیر سر شما را مورد اصابت قرار دهد یا به اصطلاح شما را HeadShot کند. اما در مقابل این، ضعف هایی نیز وجود دارد. برای مثال شما می توانید به راحتی از پشت به دشمنان نزدیک شوید و آن ها را از بین ببرید، بدون اینکه متوجه شوند. همچنین ضعف های دیگری نیز وجود دارد که چندان به هوش مصنوعی مربوط نمی شود، ولی بیان آن ها خالی از لطف نیست.
یکی از این مشکلات این است که دشمنان شما عملاً با یک تیر نمی میرند، حتی اگر در نزدیک ترین فاصله با اسلحه shutgun به مغز آن ها شلیک کنید که این موضوع به شدت تأسف آور است.
برخی اشتباهات مضحک نیز در بازی دیده می شود. برای مثال هیولاهای Deathclaw می توانند فقط با یک ضربه شما را نابود کنند، درحالیکه وقتی سگ شما با این موجود درگیر میشود به سختی پس از سه ضربه متوالی تسلیم می شود. یکی دیگر از مواردی که در بازی کمی وقت گیر است، بارگذاریهای نسبتاً طولانی است. به ویژه وقتی می خواهید وارد یک ساختمان شوید و یا از آن خارج شوید. همه می دانیم که در بازی های نسل هشتمی دیگر وجود بارگذاری به هنگام انتقال از یک محیط به محیط دیگر منسوخ شده است.
البته بارگذاریهای قبل از ورود به بازی خوب طراحی شده اند و علاوه بر اطلاعاتی که در رابطه با بازی در اختیار می گذارند، تصاویری را نیز از موارد مختلف موجود در بازی ارائه می دهند. ماموریت های Fallout 4 به معنای واقعی کلمه سرگرم کننده و جذاب است. علاوه بر ماموریت های اصلی، ماموریت های فرعی نیز در بازی موجود است که شاید برخی از آن ها حتی بسیار جذاب تر از ماموریت های اصلی باشد.
علاوه بر این، شما در پناهگاه خود امکانات بسیار گستردهای برای شخصی سازی تجهیزات و نیز ساخت قطعات و وسایل جدید در اختیار دارید. محیط های بازی فقط به مناطق جنگلی با درختهای پوسیده و پژمرده محدود نمیشود. محیطهای شهری با ساختمان های متعدد، رودخانه ها، سدها، جاده ها و… همگی سبب می شود تا از گشت و گذار در محیط بازی لذت ببرید؛ هر چند که همه مناطق سرد و پژمرده و بی روح به نظر می رسند. در واقع حس ماجراجویی و کنجکاوی باعث می شود که شما نتوانید از ادامه بازی دست بکشید.
گرافیک بازی
گرافیک بازی شاید در مقایسه با برخی عناوین این نسل در رتبه پایین تری قرار گیرد، ولی به این معنا نیست که گرافیک بازی قابل قبول نباشد. شاید در برخی از بافت ها و نیز در قدرت تخریب پذیری، Fallout 4 می توانست بهتر عمل کند. قدرت تخریب پذیری در Fallout 4 در حد بسیار بالایی کار نشده است، ولی برای یک بازی در این نسل قابل قبول است. تخریب پذیری در برخی از سطوح خوب است، ولی در برخی سطوح دیگر اصلاً تخریبی صورت نمی گیرد.
بزرگترین نقطه قوت بازی در بخش گرافیک مربوط به طراحی خارقالعاده چهره ها است. به ویژه در چهره شخصیت اصلی بازی، همه اجزای صورت به دقت کار شده اند و به خوبی می توانند حس چهره را به بازیکن منتقل کنند. البته گوش ها کمی نامناسب طراحی شده اند، ولی در کل طراحی چهره ها در سطح بالایی قرار دارد. البته Fallout 4 هم همانند اکثر بازیها، از وجود باگ در امان نیست.
برای مثال در محیط های بسته و تو در تو، دشمنان به هنگام دویدن به درب ها یا کناره های دیوار هر چند در مدت زمان بسیار کوتاه، گیر می کنند. همچنین گاهی اوقات دیالوگ هایی که زیرنویس می شوند، گیر کرده و دیگر عوض نمی شوند. Fallout 4 به اندازه کافی سرگرم کننده و جذاب طراحی شده است. هر چند که در برخی از قسمت ها مشکلاتی دارد، ولی خب نمیتوان هیچ عنوانی را بی نقص تصور کرد.